af en toe Internetverbinding????

Status
Niet open voor verdere reacties.

Csi Nom

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2007
hallo iedereen

Kennissen hebben Eminent Wireless Internet op 2 computers.
1 computer doet het prima en heeft altijd verbinding. De andere computer heeft af en toe verbinding.
De computer geeft wel aan dat hij verbinding heeft (blauwe monitor van Eminent in de rechterbenedenhoek geeft dit aan), maar zodra zij dan een pagina openen, geeft deze aan dat er geen pagina gevonden kan worden. Wie heeft hier een oplossing voor?
O en beide computer zijn 'aangesloten' (wireless) op dezelfde router.
Computers draaien beide op XP

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Gebruik je de bijgeleverde connectie tool of de windows tool (zero configuration utility) ?
Is de afstand en de omstandigheden van beide pc's even groot /hetzelfde (aantallen muren etc)

heb je op 1 of beide pc's een statisch ip adres of dhcp ?

We gebruiken op beide computers de connectie tool, maar soms probeer ik het ook gewoon via de windows tool om weer verbinding te krijgen.
De pc's staan in dezelfde ruimte, amper een meter van elkaar, hetzelfde aantal muren, signaalsterkte is meestal rond de 70%. En ik weet eigenlijk niet zeker of zij een statisch of DHCP gebruikte, hoe kom ik hierachter (TCP IP is wel werwijderd)?
Gisteren heb ik een uurtje achter de computer daar gezeten, en dan gaat het een tijdje goed en het volgende moment ligt het internet eruit en moet je opnieuw verbinding maken, als dat dan al lukt. Is het trouwens fout om connectie tool en/of windows tool tegelijkertijd te gebruiken?

Laatst bewerkt:
Ok iedereen bedankt voor advies, probleem is opgelost met het vaststellen van de DNS server op 1 adres.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan