Af en toe korte electronische buzz door geluid heen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crypt545

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2009
Ik heb sinds een paar weken een nieuw moederbord. Aanvankelijk niks aan de hand maar sinds vandaag krijg ik telkens tijdens afspelen van film een muziek van die korte electronische mmmwuupjes erdoor. Weet niet hoe ik het geluid goed moet omschrijven, het is maar een fractie van een seconde maar verpest mijn luisterplezier behoorlijk!

Ik krijg het zowel van mijn front audio panel als via mijn aansluiting aan de achterkant en heb het met 3 verschillende koptelefoons geprobeerd.

Kan dit aan de audiohardware in het moederbord liggen of zou het iets softwarematigs zijn?

Is je PC kast geaard (aangesloten op een geaard stopcontact?)

Groeten Marcel

Asjemenou heb wel zo'n contactdoos met overspanningsbeveiliging maar zie dat mijn stopcontact zelf niet geaard is...

Bij mij thuis zijn de meeste stopcontacten ook niet geaard, ik heb dus maar vanuit mijn stekkerdoos (verlengsnoer) zelf een aardedraadje met een aardklem op de CV verwarmingsbuis gezet.
Mag officieel niet meer maar het is beter dan niets.

Groeten Marcel

ga vandaag een verlengsnoer leggen naar geaard stopcontact maar lees dat gebrek aan aarding kan zorgen voor ruis/brom in het geluid en ik heb te maken met glitches dus denk niet echt dat dit het probleem is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan