Af en toe stekker uit router...

Status
Niet open voor verdere reacties.

JB1979

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2008
Hoi,

Ik heb thuis een draadloos netwerk aangelegd. Alles werkt prima.
Alleen af en toe vind mijn laptop het netwerk ineens niet meer, meestal als hij op standby heeft gestaan. Dan vind hij dus alleen lokaal netwerk, zonder internet. dan moet ik de stekker uit mijn router trekken, er weer in doen waarna alles weer werkt.
al met al best vervelend. Wie weet hier een oplossing voor???

Groet,

Jeroen

Hoi,

Welke provider heb je?
Welk merk en type router?
Welk besturingssysteem?

En als je al test eens als het niet werk je laptop herstart. Doet hij het dan ook weer zonder dat je de router moet herstarten?

Zo ja
De netwerkkaart gaat ook in standby en sommige hebben daarna problemen om weer te verbinden.

Je zou dan eens kunnen kijken naar een update voor de draadloze netwerkdrivers misschien dat die wel goed werken.

Voer ook Windows Update even uit om na te gaan of daar nog updates te downloaden zijn.

Als je Vista gebruikt kun je SP1 installeren als je dat nog niet gedaan hebt. Deze heeft een betere ondersteuning voor standby.

Kijk eens of er een nieuwe update (firmware) voor je router beschikbaar is en installeer die anders eens.

firmwire

Teun,
ik heb een linksys wrt54g-eu router.
en ik gebruik Vista.

MikeO,
heb servicepack 1 geinstalleerd, bedankt voor de tip.

SJJ,

wat doet een firmwire?? het zegt me niets, hoe weet ik welke versie ik nu heb dan???

groet,

jeroen

Hoi Jeroen,

Voor ik ga reageren ..... nog één van mijn vraagjes: welke provider .... toch niet toevallig @Home annex Ziggo?

Hoi,

De vraag over Ziggo was niet voor niks.
Mijn dochter en 'vrind' hebben hetzelfde probleem gehad. Zowel hun pc, áls notebook hebben een draadloze verbinding met de WRT54g

Na een aantal keren de volgende procedure te hebben gevolgd, bleken ze van het router-herstart probleem verlost:

- Modem en pc's en/of laptops uit
- Router resetten (kleine knopje met een puntig voorwerp indrukken enige tijd en na loslaten wachten tot de router weer volledig is opgestart.
- Nu ook de router uitzetten

1. Eerst het kabelmodem aan en wachten tot deze volledig on-line is
2. Nu de router weer aan en weer wachten tot ..... justem :p
3. Tenslotte eerst één van de pc's aan en de beveiliging etc. opnieuw instellen.

Voor dit laatste klik hier
Voor wat meer algemene info over beveiliging van draadloos netwerk hier

Mocht het probleem nogmaals optreden, dan hoef je de reset van de router niet opnieuw uit te voeren.
Het volstaat dan om weer alles uit te zetten (dus pc's, router én modem) en vooral het modem zo'n halve minuut uit te laten, deze reset zich dan namelijk opnieuw.
Vervolgens eerst weer het modem, hierna de router en ..... justem.
Meestal hebben mensen te weinig geduld om even te wachten tot modem en router weer volledig on-line zijn met als gevolg dat het probleem nog niet verholpen is

Een firmware is zeg maar net als wat Windows is voor de PC. Zonder de firmware doet de router niets. Elke instelling die je in de router maakt komt door de firmware.

Nu kan het gebeuren dat er problemen/bugs zijn in een bepaalde firmware waardoor je problemen kunt hebben. Door een nieuwe firmware te installeren worden deze problemen dan opgelost.

Let wel dat als je een firmware bijwerkt naar de laaste versie de kans groot is dat je de router wel opnieuw moet instellen zoals je dat ook hebt gedaan nadat je heb had gekocht.

De beste mannier voor een firmware upgrade is ook.

1. Verbindt de laptop met een draad met de router
2. Log in op de router
3. Herstel de router naar de fabrieksinstellingen. Dit kan in het menu van de router.
4. Herstart de router. Stekker even uit stopcontact en er weer in.
5. Log weer in op de router met de standaard inlognaam en wachtwoord. Die staan in de boekjes.
6. Voer de firmware update uit. Ook dit doe je vanuit de router menu
7. Wacht net zolang totdat de router zegt dat hij klaar is. Niet eerdere iets gaan doen want dan is de kans groot dat de router het niet meer doet.
8. Als deze klaar is de router weer herstarten. Stekker uit stopcontact.
9. Weer inloggen in de router en deze weer goed instellen zoals je wenst.
10. Klaar

Firmware kun je hier vinden
http://www-nl.linksys.com/servlet/S...nksys/Common/VisitorWrapper&lid=1121910194B03

En heb je mijn andere vraag al geprobeerd.
En als je al test eens als het niet werk je laptop herstart. Doet hij het dan ook weer zonder dat je de router moet herstarten?

Let wel goed op voor de router. Onderop staat het typenummer van de router maar ook een versienummer. Dat versienummer is heel belangrijk. Je moet namelijk wel de juiste versie doenloaden voor je router.

Af en toe ruiter aan uit

Beste JB1979,
Ik weet niet hoe je ver ben met dat probleem met je router/netwerkadapter. Maar ik denk dat probleem met jouw netwerkadapter is die in je laptop zit. Je moet via "mijn computer/eigenschappen/hardware/apparaatbeheer naar de juiste netwerkadapter, dan kies je eigenschappen/energiebeheer, daar moet je optie "de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen”niet aangevinkt hebben (houden).
Ik hoop het dat dit oplossing voor jouw probleem is, veel succes !

Bedankt

Hoi,

Ik heb het energie besparen uitgeschakeld en het lijkt te werken!!

Dank je wel!

Groet,

jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan