Af en toe valt hij uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

reevdog

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2003
Berichten
54
Ik heb 2 pc's (xp) aan mekaar gezet:

PC2 zit aan PC1, doordat pc1 het signaal doorgeeft. Nu deel ik mijn kabel-internet-verbinding hiermee, maar af en toe valt deze verbinding weg op PC2. Meestal moet ik PC2 opnieuw opstarten voordat internet het weer doet

Hoe kan dit?

bvd
 
Zonder wat meer info m.b.t.
- OS van beide systemen
- HOE het delen gebeurt (netwerk middels .....?)
is het redelijk koffiedik kijken.
 
OS : xp (stond al in het bericht)
Hoe: gewoon een crosscable tussen de 2 pc's, 2 netwerkkaarten in PC1, via 1 van deze 2 kaarten naar PC2
 
XP stond (idd) voor 1 (!!!) pc in het bericht.
Dan is er geen direct logische reden voor het uitvallen.
Netwerk om zeep brengen en opnieuw instellen (Wizzard) zal wellicht soelaas bieden.
 
Ik heb precies hetzelfde. mijn verbinding valt soms uit en dat is dan alleen via het gamen met mijn XBOX.

Via het programma XBconnect ben ik op mijn xbox online aan het gamen. Via een programma op mijn pc zoek ik games op waar ik dan aan mee kan doen. Werkt bijna perfect alleen SOMS valt mijn verbinding weg tijdens het gamen. Via mijn xbox krijg ik de melding "lost connection" en op mijn pc staat een rood kruis door mijn verbinding. Door in het scherm netwerkverbinding een van mijn verbindingen uit te schakelen en vervolgens weer in te schakelen doet hij het gewoon weer en maakt hij dus weer verbinding.

Zelf heb ik de indruk dat het alleen gebeurd als een game wat langer duurt dan normaal, maar zeker weten doe ik dit niet.

Ik heb 2 netwerkkaarten in mijn pc. een is verbonden aan mijn ethernet modem en dan ander loopt via een 15meter lange crosslinkkabel naar mijn xbox waar ook een netwerk kaart inzit.
Internet heb ik overigens via wanadoo adsl lite (384Upload/1024Download)

Heb jij het probleem al opgelost?? of kan iemand anders mij helpen het probleem op te lossen??

BVD
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan