Afbeelding automatisch laten aanpassen aan vak

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcop1989

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2012
Berichten
492
Ik heb in Word 2003 een vak (rechthoek) getekend en laad hier afbeeldingen in met de knop "afbeelding invoegen". Nu wil ik dat de afbeelding die in het midden van het vak verschijnt zich automatisch aanpast aan de grootte van het vak. Is dit mogelijk?
 
Je hebt vast niet de Rechthoek genomen, want dat is een grafisch object, waar je hooguit de kleur van kan aanpassen. Dus ik denk dat je een Tekstvak gebruikt.
Verder weet ik niet precies hoe je die afbeelding invoegt, maar bij mij vult hij het tekstvak volledig; de tekenig wordt dus verkleind als het tekstvak te klein is voor de afbeelding, of vergroot als het tekstvak groter is. Met de optie <Formaat aanpassen aan inhoud> zorg je ervoor dat het tekstvak groter of kleiner wordt als je de afbeelding daarna vergroot of verkleind.
 
ik had eerst inderdaad de rechthoek.....ik heb nu 2 tekstvakken getekend, maar het tekstvak past zich aan aan de afbeelding i.p.v. andersom....?
 
Klopt. D.w.z.: in eerste instantie zou de afbeelding zich moeten aanpassen aan de grootte van het tekstvak. Maar hoe laadt jij de afbeeldingen in? En daarmee bedoel ik dan de instelling als: <In tekstregel>, <Boven en onder> etc?
 
Geen idee van die instellingen. Ik selecteer het tekstvak, klik gewoon op het pictogram "afbeelding invoegen" in de werkbalk tekenen en verder niets....:eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan