• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afbeelding buiten het printgebied

Status
Niet open voor verdere reacties.

grietsenwijma

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2013
Ik wil graag onze exceldocumenten voorzien van onze bedrijfsachtergrond

Gewoon als afbeelding in de header en footer zetten dacht ik, alleen dan gaat ie niet verder dan de printmarges
Bedoeling is dat het er als ons briefpapier uit gaat zien, dus boven/onder/links/rechts liefst helemaal tot de rand van het papier.

Dit probleem is vast al eerder opgelost, maar ik vond het niet in de opgeloste vragen

Wie kent deze truc?

Zie ook voorbeeld in de bijlage

Alvast dank!

Bijlagen

Dat probleem ís niet op te lossen, want je kunt nu eenmaal niet buiten de printmarges werken met data en cellen. Zelfs in Word, waar je een tabel kunt maken die buiten het papierformaat valt en waarvan je de inhoud dus niet kunt lezen/afdrukken, is het niet mogelijk om buiten de primtmarges iets te plaatsen. Althans: plaatsen gaat wel, maar afdrukken dus niet. Daarvoor heb je dus een printer nodig die randloos kan afdrukken, dan is je probleem opgelost. De enige andere oplossing is om daarvoor formulieren te maken/gebruiken met een afbeelding. Erg nuttig (en overzichtelijk) is dat uiteraard allemaal niet, maar ieder zijn meug. Maar een Excel document is geen​ brief, en moet je dus ook niet zo behandelen.

"oplossing"

Ik heb inmiddels zelf al iets gevonden dat goed genoeg is.
toch de printmarges zover mogelijk naar buiten zetten en de achtergrond in de header.
Op deze manier krijg je het beeld in PDF tot helemaal de rand van het document, en als print op een half cm'tje na (maar dat is de beperking van de printer)

Ik markeer de vraag als opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan