• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afbeelding comprimeren in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gremail

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2005
Ik lees via Excel erg veel foto's in die dan keurig op hun plaats gezet worden. Omdat de foto's nogal wat capaciteit vragen gebruik ik de optie comprimeren in de werkbalk afbeeldingen, werkt perfect.
Echter ik zou dit graag opnemen in de code die ook de foto's inleest. Ik kom hier niet uit, wie kan me een tip geven??
Alvast bedankt.

mmmmmmmmmm

Heb je de code al voor het comprimeren?
Niet, al geprobeerd met de macro recorder de code boven water te krijgen.
Wel, heb je al geprobeerd om een macro te includen in je foto_plaats_code?
bv:
Sub comprimeren()
code comprimeren
End Sub
-------------------------------------
Sub plaatjes_inladen()
code plaatjes
comprimeren 'dit is de naam van de macro comprimeren, deze wordt nu uitgevoerd als plaatjes_inladen klaar is
End Sub

Is ook handig om een voorbeeld file aan je vraag toe te voegen, werkt wat makkelijker (anders veel gis werk).

Groet,
Ferenc

Afbeelding comprimeren

Sorry, ben even weggeweest,

ik moet wat duidelijker zijn zie ik. Waar ik naar op zoek ben is de code om te comprimeren. Via de Macrorecorder krijg ik hem niet, deze negeert gewoon de actie die je doet via de werkbalk afbeeldingen.
Als ik de code heb kom ik wel verder. Het gaat dus eigenlijk alleen om de code om te kunnen comprimeren, ik kan er ook in de help niets van vinden, maar misschien iemand mij kan helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan