afbeelding in acces

• Onderwerp starter Onderwerp starter beast
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

beast

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2001
hoi

Ik heb in acces een simpele database gemaakt voor mijn cd collectie,werkt opzich goed.
maar nu wil ik in elk record een afbeelding zetten van het hoesje wat bij de cd hoort.
kan iemand mij vertellen hoe ik dat moet doen.
ik werk met office xp pro

Beast

heey open eerst je tabel waar de albums in staan, ga naar de ontwerpweergave en voeg een nieuwe veldnaam toe, bijvoorbeeld 'cover', kies bij gegevenstype voor OLE-object. Sla de tabel op en ga naar de gegevensbladweergave. Klik dan rechts in het veld waar de cover moet komen en kies voor object invoegen. Hier kan je onder andere voor bitmapafbeelding kiezen, dan wordt Paint geopend en kan je via Bewerken > Plakken uit... je cover invoegen. Wat ook werkt is via de optie Bestand gebruiken en dan naar de cover te bladeren.

Succes

Dennis

ik ook

Ik heb ook geprobeerd plaatjes in mijn database in te voegen, maar er staat in de query alleen het woord OLE-object (is wel een link naar het plaatje) en in reports komt alleen een pictogram te staan van het plaatje.

Als ik het OLE-object wil editen, is het keuzevakje afbeelding weergeven niet beschikbaar. Volgens de help komt dit, omdat het programma dat ik gebruikt heb om het object te maken niet compatible is met OLE-objecten ofzo. Dit snap ik niet helemaal. Wat kan ik doen om (liefst in de query, maar ook in de reports) kleine plaatjes bij mijn invoer te kunnen krijgen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan