Afbeelding in andere afbeelding plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DarkFeather

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2004
Berichten
134
Stel ik heb 2 afbeeldingen. De een is een foto en de ander is een rand (voor die foto). De rand is 10 pixels groter dan de foto. Hoe kan ik dmv php de rand om de foto heen plaatsen.

Stel je hebt foto1.jpg (640 x 480) + frame.jpg (650 x 490) die moeten gecombineerd worden en opgeslagen als klaar.jpg.

Wat er moet gebeuren is:

- Er moet een nieuw bestand aangemaakt worden, die moet de grote hebben van frame.jpg, dus 650 x 490.
- In dit nieuwe bestand moet frame.jpg geplaatst worden.
foto1.jpg moet er dan ook ingeplakt worden (maar dan wel 10 pixels van de linker- en bovenkant af).
- Hierna moet het geheel opgeslagen worden.

(Dit alles in de hoogst mogelijke kwaliteit)

En dan nog een vraagje:
Ik zie wel eens uploadscripts waarin je de kwaliteit/compressie van de foto kan doorgeven (bijv. 70% ofzo). Hoe doe ik dat?
 
Laatst bewerkt:
Met de GD Library :)
imagecopyresampled() is geloof ik een functie die vereist is bij wat jij nu wil doen ;)
 
Daar was ik ook al achter. Het enige waar ik niet uit kom is hoe ik 2 afbeeldingen in elkaar kan plaatsen (en dan de 1 10 pixels van de kant af)...
 
Geplaatst door DarkFeather
Daar was ik ook al achter. Het enige waar ik niet uit kom is hoe ik 2 afbeeldingen in elkaar kan plaatsen (en dan de 1 10 pixels van de kant af)...
:confused:
bool imagecopyresampled ( resource dst_im, resource src_im, int dstX, int dstY, int srcX, int srcY, int dstW, int dstH, int srcW, int srcH)


imagecopyresampled() copies a rectangular portion of one image to another image, smoothly interpolating pixel values so that, in particular, reducing the size of an image still retains [...]
Waarbij dst_im en src_im 2 handles van door GD genereerde plaatjes zijn :)

Succes :thumb:
 
Okee, de uitleg van mij was nog niet echt geweldig, maar wat ik bedoelde was gewoon hoe ik 2 bestanden samen moet voegen in 1 nieuw bestand.

Met deze uitleg word het mij ook niet echt duidelijker (m.a.w. ik snap er geen hout van)...
 
Geplaatst door DarkFeather
Okee, de uitleg van mij was nog niet echt geweldig, maar wat ik bedoelde was gewoon hoe ik 2 bestanden samen moet voegen in 1 nieuw bestand.

Met deze uitleg word het mij ook niet echt duidelijker (m.a.w. ik snap er geen hout van)...

oftewel, jij leest niet goed ;)

JP en de php.net handleiding ;)

Lees 'm maar eens goed door, imagecopyresampled()
 
2 bestanden (afbeeldingen ...) kun je samenvoegen met imagecopyresampled(), wat ik al 2 keer eerder postte :p
Dus, of ik begrijp jou niet, of jij mij niet ... :D
 
al kom jij er niet uit wil ik wat voor je bakken
ik doe het supper veel dat gd werken jammer dat het niet meer mag op dit forum maar ok

groeten aart
 
Geplaatst door aartvg
al kom jij er niet uit wil ik wat voor je bakken
ik doe het supper veel dat gd werken jammer dat het niet meer mag op dit forum maar ok

groeten aart

Dat zou echt geweldig zijn! Want ik krijg het nog niet zoals ik het wil hebben.

De bedoeling is dat je een plaatje kan uploaden (upload gedeelte heb ik al), dat plaatje wordt samengevoegd met rand.jpg. De rand is 10 pixels breed, dus moet het plaatje dat is geuploadt 10 pixels uit de linkerbovenhoek geplaatst worden. De plaatjes die geuploadt worden zijn altijd 640 x 480.

Nu moet het nieuwe plaatje opgeslagen worden als klaar.jpg.

Als het mogelijk is zou ik ook graag een optie hebben waarmee je de kwaliteit in kan stellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan