Afbeelding in BBCode

Status
Niet open voor verdere reacties.

chrisd1

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2008
Als ik een afbeelding probeer in tw voegen in (HTML/)BBCode krijg ik een 'vierkantje met een x erin' (, wat ik natuurlijk elders wel vaker ben tegengekomen), zie bijlage.
Op het betreffende forum staat code aan.
Wat is hier aan de hand en wat te doen??

Bijlagen

• afb.jpg
    afb.jpg
    91,2 KB · Weergaven: 56
Laatst bewerkt:
Hoi chrisd1,

Wat is er aan de hand?
Het zit 'm in de image-link: die gaat niet rechtstreeks naar een afbeelding, maar naar een pagina op mijnbestand.nl, waar je de afbeelding (met een andere naam: arnon.jpg!) kunt downloaden ... als je op hun downloadknop klikt.
De server van het forum kan daar niet op klikken. ;)
Dus de afbeelding wordt niet op het forum getoond (en Internet Explorer geeft het rode kruisje).

Wat er aan te doen?
  1. Bij mijnbestand.nl is het systeem zó opgezet, dat je langs hun pagina moet gaan om een img op te halen; maar daar kan je wel omheen.
    Tenminste, als deeplinken is toegestaan volgens de gebruiksvoorwaarden van mijnbestand.nl.
    Dan kan je de link van de downloadknop gebruiken.
  2. En anders: het img niet naar mijnbestand.nl uploaden, maar naar een andere plek waar je er wel direct bij kunt.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

@csshunter
Heb mediafire.com geprobeerd, maar hetzelfde liedje; weet jij een site, die ik hier kan gebruiken??
vr gr chrisd1

Laatst bewerkt:
@Naarling
Krijg melding in bijlage??
Het gaat overigens niet om b.v. een kleine foto maar om een krantenartikel van ca 7x10cm??

Bijlagen

• tiny.jpg
    tiny.jpg
    93,4 KB · Weergaven: 60
@Naarling
Heb met PrtSc/Paint een jpg-file gemaakt van een krantenartikel, die ik in een post op een bbforum wil plakken?

Hoi Chris,
Hé, werkt mijn methode niet?
  • Ik pak de link uit je screenshot: mijnbestand.nl/Bestand-OKW6GLEVYWVD.jpg.
  • Die plak ik in de adresregel van de browser, en dan kom ik op deze download-pagina uit:
    [url]http://www.mijnbestand.nl/Bestand-OKW6GLEVYWVD.jpg[/URL].
  • In Firefox klik ik op de download-knop.
  • Er komt een berichtvenstertje met de vraag of ik het bestand wil openen of opslaan.
  • Ik doe geen van de twee, maar klik op "Annuleren".
  • Intussen bevind ik me op een pagina "Het downloaden van arnon.jpg is gestart!"
  • Er staat een regeltje: "Uw download is niet gestart? Klik hier om uw download direct te starten."
  • Ik klik in Firefox met de rechter-muisknop op hier, en kies voor de optie: "Koppeling openen in nieuw tabblad".
  • Er komt weer het berichtvenstertje met de vraag of ik het bestand wil openen of opslaan.
  • Ik doe weer geen van de twee, maar klik weer op "Annuleren".
  • Dan ga ik naar het nieuwe tabblad van Firefox, met de naam "(Geen titel)".
  • Nu staat bovenin de adresregel een nieuwe vindplaats:
    http://www.mijnbestand.nl/Bestand-OKW6GLEVYWVD&download=7ZFQEB3P8OJS&start=1332788515
  • Dat is de deeplink! :)
  • Als je rechtstreeks dat bestand opvraagt, komt weer het berichtvenster "Openen/Opslaan?".

Maar: als ik deze link kopieer en in het reactievenster van dit forum als "Insert Image" inplak:

insert-image.png

Code:
[ IMG ]http://www.mijnbestand.nl/Bestand-OKW6GLEVYWVD&download=7ZFQEB3P8OJS&start=1332788515[ /IMG ]
(zonder de spaties rond [ img ] en [ /img ])

Dan verschijnt hier de afbeelding:
Bestand-OKW6GLEVYWVD&download=7ZFQEB3P8OJS&start=1332788515
:d

Maar nogmaals: ik weet niet of dit mag van mijnbestand.nl. - Op deze manier omzeil je namelijk hun pagina met de advertenties waar ze hun inkomsten uit halen, en dat lijkt me niet helemaal hun bedoeling.

Alternatief
  • Je kan op [url]http://ImageShack.us[/URL] een foto/afbeelding uploaden.
  • Dan ga je naar hun pagina waar deze afbeelding op staat.
  • Op die pagina staat een serie "embed"-mogelijkheden:

embed-image.png

• Je kiest de optie "Forum" > dan kan je wat er achter staat kopiëren en rechtstreeks inplakken in je reactie-venster van het forum.
  • Daarmee wordt de afbeelding in de forum-reactie getoond (plus een link naar ImageShack).

Dat is in elk geval toegestaan, en wel zo snel! :)

Met vriendelijke groet,
CSShunter
Bij het uploaden en op een site gebruiken van "andermans werken" speelt altijd het copyright mee: als het niet om een klein stukje citaat uit een tekst gaat, maar het 't hele artikel is, moet je toestemming van de maker/rechthebbende hebben. In dit geval kan het Arnon zijn, of de krant waaruit je hebt ingescand.
Hetzelfde geldt voor "op internet gevonden mooie plaatjes": ook daar zit altijd copyright op, en ook daarvoor moet je toestemming van de maker hebben om ze op je website te gebruiken.
Zie bv. ook: Spoedcursus auteursrecht van Arnoud Engelfriet.

Laatst bewerkt:
Hallo csshunter,
Zie in je bericht vierkantjes-met-x, waar jij plaatjes bedoeld zult hebben, zie bijl.
Misschien iets mis met afstelling aan deze kant??

Ga natuurlijk ook ImageShack-optie proberen.
vr gr

Bijlagen

• cssh.jpg
    cssh.jpg
    93,9 KB · Weergaven: 55
Laatst bewerkt:
Ligt niet aan jouw kant, ik vermoed dat die download link maar voor eenmalig/tijdelijk gebruik bedoeld is, maar omdat csshunter het plaatje wel in z'n cache heeft staan is hij daar wel te zien.
@Naarling
Krijg melding in bijlage??
Het gaat overigens niet om b.v. een kleine foto maar om een krantenartikel van ca 7x10cm??
ok, het gaat dus gewoon om een jpg bestand, ging er misschien iets mis bij het invullen van de captcha?

Hoi Chris,
Nog even wat mosterd na de maaltijd.
Misschien iets mis met afstelling aan deze kant??
Ja, dat lijkt me wel - is in je browser ingesteld dat geen plaatjes (of geen via-via- bestanden) weergegeven mogen worden? Dan zijn waarschijnlijk je browserinstellingen (en/of firewall en/of antivirus instellingen) te strak ingesteld.
  • Niet alleen het bij mijnbestand.nl gestalde image is namelijk niet te zien, maar volgens je screenshot ook de andere images niet, die zonder enige restrictie op mijn server staan. Die zouden in elk geval gewoon getoond moeten worden.
  • Het zal dus geen cache-toestand kunnen zijn, lijkt me.

Ik zie in Firefox (en m'n andere browsers) gewoon dit:

img-op-forum-klein.png

Deze kan je natuurlijk ook niet zien! :d
Maar als je hier het 1:1 screenshot downloadt, zie je wat ik zie.

Of kan je inmiddels ook de images op deze helpmij-pagina weer zien?
Anders helpt misschien het hocus-pocus Windows-redmiddel: computer afsluiten en opnieuw opstarten. ;)

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Hallo csshunter,
Klopt, in chrome zie ik het zoals het hoort,
vr gr Chris

Mooi, dat is alvast wat. :)
Zit me te bedenken dat als in IE op geen enkele website images tevoorschijn komen, het ook nog aan de IE image-instellingen kan liggen als die op een of andere manier in het ongerede zijn geraakt (menu Extra):

inet-opties.png

In hun MS-grootheidswaanzin noemen ze het "Internet-opties", maar het zijn alleen "Internet Explorer-opties" en ze gelden gelukkig niet voor andere browsers. ;)

Bij mij is 'Afbeeldingen weergeven' gewoon aangevinkt.
Is een 'image' software-taal voor een kopie van een afbeelding??

Is een 'image' software-taal voor een kopie van een afbeelding??
Nee en ja!
  • In html-taal: img = image = afbeelding zelf, bv. een plaatje.gif (geen kopie van een afbeelding).
  • In Operating System-taal: een "image" is een 1:1 kopie, bv. een "System Image" (kopie van een aantal systeem-instellingen, zie Wikipedia EN), of een "Disk Image" van een harde schijf of ander opslagmedium (zie Wikipedia NL).
Dus eigenlijk twee keer "nee": bij het laatste begrip gaat het wel om een kopie, maar niet om een kopie van een afbeelding. ;)

Heb je voor het IE9-no-images probleem al eens Google geraadpleegd? [url]www.google.nl/search?q=no+images+in+ie9[/URL]
  • In de eerste hit zit bv. een serie tips van MS-support, weliswaar geldend voor IE t/m 8, maar misschien ook van dienst voor IE9 (o.a.: "harde schijf bijna vol?" > wis Tijdelijke Internet Bestanden).
  • Uit andere resultaten haal ik dat het soms ook te maken kan hebben met andere op de computer geïnstalleerde programma's, of met hardware-instellingen.

Kom je er niet uit, dan kan je misschien de vraag droppen bij het speciale forum-onderwerp: Browsers > Microsoft Internet Explorer, want daar blijkt het meer mee te maken te hebben dan met het huidige "Websites > HTML" onderwerp.

Succes!
Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan