Afbeelding in handtekening onscherp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Benno1234

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2020
Beste allemaal,

Graag schakel ik jullie hulp in voor hetprobleem met mijn email handtekening.

Hierin maak ik gebruik van een combinatie van tekst en een afbeelding (afbeelding is logo).
Het bestand is prima 600px en super scherp, echter na het toepassen in outlook handtekening blijft er niets van over.

Ik had van iemand begrepen dat je dan de afbeelding zou moeten uploaden op je site en die vervolgens kan invoegen, als ik dat probeer zie ik alleen een hyperlink?

Kortom, iemand enig idee hoe je fatsoenlijk een email handtekening met afbeelding kan maken.

Ik gebruik outlook uit het office 2019 pakket. Alvast bedankt!!

Hoeveel px blijven over op het outlook scherm.
Als je 600px keer b.v. 2/3 doet om op 400px uit te komen, dan kan outlook pixel kleuren gaan afronden.

Welk bestandsformaat het je?
jpg gaat vervagen.
bmp, png, tif blijft strak.

Dank voor je reactie.

Bestandsformaat is voor nu jpg, maar als een ander formaat beter zou werken doe ik dat.
Ik heb de andere bestandsformaten ook geprobeerd maar helaas ook niet zo scherp als ik zou willen.

Vandaar dat ik nu de tip van html afbeelding in handtekening wilde onderzoeken

Wat ik doe is de handtekening in Word maken en dan kopiëren en plakken in de Outlook handtekening.

Laatst bewerkt:
Opgelost!

Afbeelding uploaden op website, directe link pakken en deze plakken in de handtekening met invoegen aan koppelen aan bestand.

Ook dat is niet echt een oplossing omdat bijna alle mailclients niet zomaar externe afbeeldingen inladen.
Je kan dit ook als inline-afbeelding in base64 meesturen in de mail. Dat is veel gangbaarder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan