Afbeelding in handtekening wordt slechter weergegeven dan origineel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Riverson

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jan 2015
Dag mensen!

Ik kwam dit forum tegen en zit geregeld met computervragen dus dacht 'ik meld mij aan een vuur gelijk een vraag af' :D

Ik gebruik Outlook als emailclient. Als ik een afbeelding in de handtekening plaats dan wordt deze iedere keer van slechtere kwaliteit weergegeven dan het in werkelijkheid is :( Het ziet er waziger uit dan de originele afbeelding. Wat ik ook doe, op welke wijze ik de afbeelding ook opsla (jpg, png etc.), zodra ik de afbeelding selecteer voor in de email handtekening dan is de scherpte er opeens vanaf...Rare is dat als ik mails van andere personen ontvang welke ook een afbeelding hebben, dat die van hen wel scherp en helder wordt weergegeven.

Hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem, dank!

Sonny

En welke Outlook versie? Niet dat ik denk dat dat er iets mee te maken heeft, want ik ken het probleem zoals je dat beschrijft helemaal niet, en ik gebruik al jaren verschillende Outlook versies. Dus beschrijf ook even hoe je de afbeelding hebt ingepast, en wat de resolutie etc. ervan is.

dank voor de reply. Het is een afbeelding van 420 x 85px. Deze heb ik opgeslagen als jpeg. Vanuit photoshop waarin ik de afbeelding heb gemaakt staan de volgende instellingen (zie onderstaande afbeeldingen). 2.jpg1.jpg

De afbeeling is overigens gewoon haarscherp als ik deze open nadat ik 'm heb opgeslagen. Wat mij verder opvalt als ik de afbeelding in de emailhandtekening plaats via het 'afbeelding icoontje', is dat het groter wordt weergegeven dan het origineel is! (560x110px) Dat verklaart wellicht waarom de afbeelding minder scherp/waziger is geworden. Ik krijg de afbeelding echter vervolgens niet kleiner in de emailhandtekening.

Hoe krijg ik het nu voor elkaar om mn afbeelding van 420x85 ook gewoon als 420x85 in te laden in de e-mailhandtekening? Ik heb overigens van alles geprobeerd, opslaan als png etc. Het komt zowel in outlook 2007 als 2010 voor.

Dank!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan