• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

afbeelding in opmerkingsframe

Status
Niet open voor verdere reacties.

onwetendheid

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2010
Hallo iedereen,

Ik dacht me ooit te herinneren dat er in een voetbalexcelbestandje foto werden weergegeven nadat men op de een bepaalde cel ging staan.

vb waneer men op de cel A3 ging staan kwam de Belgische vlag naar voor.....

Enig idee hoe dit in elkaar zit???? ik zou dit willen toepassen in mijn database met hobbyart.

Alvast dank

doei
Marc

Plaats een opmerking in je cel, ga dan op je cel staan zodat de opmerking zichtbaar is en klik dubbel op de omtrek van je opmerking.
Daar kun je de opmaak kiezen dus ook figuur.

Succes, Cobbe

Ofwel (werkt enkel in XL2003)
Code:
Sub Load_Thumbnails1()
     'foto's als opmerkingbox
    Dim i As Integer, fs As Variant
    On Error Resume Next
        ActiveSheet.Cells.ClearComments
    On Error GoTo 0
     'load new pictures
    Set fs = Application.FileSearch
    With fs
        .NewSearch
        .LookIn = "D:\Mijn documenten\Mijn Afbeeldingen\taartfoto's" 'wijzig naar juist pad
        .Filename = "*.jpg"
        If .Execute = 0 Then
             MsgBox "There were no files found."
        Else
            ReDim big_array(.FoundFiles.Count - 1)
            For i = 1 To .FoundFiles.Count
            'pas overal het kolomnummer aan
                ActiveSheet.Cells(i, 1).AddComment.Text Text:=""
                ActiveSheet.Cells(i, 1).Comment.Shape.Fill.UserPicture (.FoundFiles(i))
                ActiveSheet.Cells(i, 1).Comment.Shape.ScaleWidth 1.2, msoFalse, msoScaleFromTopLeft
                ActiveSheet.Cells(i, 1).Comment.Shape.ScaleHeight 1.86, msoFalse, msoScaleFromTopLeft
            Next i
        End If
    End With
End Sub
ofwel
Ga op de cel staan waar het plaatje gemaakt moet worden.
R muis: Opmerking invoegen. Er verschijnt nu naast de cel een aan de rand gearceerd vierkantje
Ga nu met de muisaanwijzer op de rand van dit vierkantje staan.
R muis: Opmerking opmaken ->
Grootte: Bepaal de grootte aan de hand van de van de foto die erin moet staan.
Kleuren en lijnen -> Opvulling -> Kleur: Opvuleffecten -> Afbeelding -> Afbeelding selecteren.
Via Opmerking verbergen/weergeven kan je nu instellen welke foto's je wilt zien.
In het menu Opmerking opmaken kan je nog meer zaken instellen, zoals doorzichtigheid, etc, etc,etc.
Zo werk je iedere cel af
Het is misschien even puzzelen maar het resultaat wordt mooi
Als je er niet uitkomt lees ik het wel.
Succes

Laatst bewerkt:
Beste forumvrienden,

Het is gelukt zo. en ja hoor Warm bakkertje ..... het oogt idd heel mooi.

gewoon nog vlug een vraagje.... kan je via deze oplossing er ook voor zorgen dat er een bepaalde afbeelding gelinkt aan een tekst tevoorschijn komt?
Ik bedoel dus ....

In vakje B1 komt er een naam te staan die ergens anders wordt geselecteerd. m.a.w. in cel B1 komen verschillende namen te staan dus dienen hier verschillende afbeeldingen in die opmerking te komen.

Alvast bedankt voor de hulp

al een stuk onwetender :o

grts
Marc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan