afbeelding in opstartscherm

• Onderwerp starter Onderwerp starter ovee
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ovee

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2002
ik heb een laptop met Win 95.
Wanneer ik de computer opstart dan komt er tijdens het opstarten eventjes een afbeelding op het scherm.
Ik vermoed dat die afbeelding vroeger heeft dienst gedaan als achtergrond op het bureaublad. Wanneer de laptop is opgestart komt op het bureaublad mijn achtergrond die ik heb gekozen.
Nu is mijn vraag hoe ik de afbeelding die tijdens het opstarten even in beeld komt te verwijderen.
Het zal wel iets wezen in de bootsector van het Bios of Register.
Wie kan mij helpen?

Onne

Zal wel iets te maken hebben met je "Active desktop".
Als je nu ff een nieuwe bureaublad kiest, krijg je steeds die je daarvoor had tijdens het opstarten te zien.

de oplossing

Het plaatje dat je tijdens het opstarten te zien krijgt is een bmp. Deze staat in de map c:\windows
en hij heet logo.sys als je deze hernoemt naar logo.bmp dan kun je hem bekijken.

Als je dit plaatje verandert moet je er wel voor zorgen dat deze dezelfde afmetingen heeft als de huidige en niet meer dan 256 kleuren.

Er zijn ook een aantal programma'tjes te downloaden om dit opstartplaatje aan te passen, die zelf van elke afbeelding een andere logo.sys maken.
Een link weet ik zo 1, 2 3 niet, maar het is niet echt moeilijk te vinden. Je kunt het in iedergeval proberen op www.tucows.com.

opstartscherm

Hallo Jonathan

Ik wil graag die afbeelding verwijderen.
Kan ik dan gewoon het bestand logo.sys uit de map c:\windows verwijderen?

Onne

Verwijderen in win 95 volgens mij niet,
onder win98 wel, dan krijg je gewoon het standaard windows is aan het opstarten scherm.

Als dat plaatje een *.bmp* is en in het Windows zit dan moet je het ook kunnen zien in het Achtergronden lijst bij beeldscherm eigenschappen. Zo ja, dan heeft plaatje ook een naam en kan opgezocht + verwijdert worden.
Als plaatje een tussenscherm is, zoals het Windows logo tijdens opstarten, dan is het mogelijk om deze uit te schakelen.
In dit geval zoek je het bestand: msdos.sys op. Rechte muis, eigenschappen. Het staat: “Alleen lezen” aangevinkt. Deze uitvinken, klik OK. Nu moet je bestand openen met Kladblok. Vervolgens onder het woord/regel: Options, typ je het volgende: Logo=0
Voordat je venster sluit: Opslaan.
Daarna sluit je venster en ga je het bestand ‘msdos.sys’ terug zetten als: Alleen lezen. Klik OK.

Ik hoop dat een van de 2 bovenstaande helpt.

Succ6
Falco

Mocht het nog niet werken, probeer hem dan eens te verplaatsen, en als de PC het dan niet meer doet, zet je hem terug door met behulp van een opstart diskette. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan