afbeelding in rapport niet afdrukken als ....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Friend

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2009
Beste forummers,

Wil graag de volgende vraag voorleggen:

In een rapport heb ik een afbeelding veld staan.

Nu zou ik graag dit veld/ de afbeelding niet willen afdrukken als de waarde in rapport veld "totaal" 1 is.

Hoe kan ik dit verwezelijken?

Friend

Lastig :). Een afbeelding (in je rapportdesign) heeft een bepaalde afmeting, dus al zou je de afbeelding verbergen, dan nog neemt-ie plek in. Je zult dus bij elk record de afmetingen opnieuw moeten instellen, afhankelijk van het veld Totaal. Probeer dat eens in de gebeurtenis <Bij opmaken>, want een andere plek zou ik ook niet zo snel weten.

Hallo Michel, dank voor je reactie :thumb:

Het is in mijn geval niet van belang dat de afbeelding plek inneemt of dat als de afbeelding verborgen is de "LEGE" ruimte aangepast zou moeten worden.

Het gaat mij echt alleen om wel of niet printen van de afbeelding.

Opent dat mogelijkheden?

Friend

Dezelfde :). Nog steeds heb je een check nodig op het aantal, en bij 1 het object verbergen.

Michel,

Ik zet bij opmaak : zichtbaar : nee
en dan bij gegevens, besturingselementbron :

Code:
=IIf([bedrag]>="1";[Visible])

Maar dat doet werkt niet.

Zit ik helemaal fout ???

Friend

Bijlagen

• afb1.jpg
    afb1.jpg
    18,3 KB · Weergaven: 31
  • afb2.jpg
    afb2.jpg
    17,3 KB · Weergaven: 32
Eerlijk antwoord? Ja je zit echt helemaal fout. Schrale troost: je kunt nauwelijks verder fout gaan, dus vanaf hier gaat het alleen maar beter :). Grootste fout: een Besturingselementbron is datgene wat je wilt zien. En dat is geheid niet het veld [Visible] (wat je waarschijnlijk niet hebt) of het woord FALSE.
In bericht 2 gaf ik al aan waar je de code moet zetten (Gebeurtenis <Bij opmaken>) van de sectie waar het object in staat. En dan nog moet je verwijzen naar het object. Dat is je afbeelding. Daarvan verander je de eigenschap Visible naar False of True.

Michel,

Goedemorgen, dank voor je extra uitleg :thumb:

Met de volgende code het probleem opgelost :d

Code:
Private Sub Groepskoptekst0_Format(Cancel As Integer, FormatCount As Integer)
        If (bedrag.Value >= 1) Then
            afbeelding.Visible = False
        Else
            afbeelding.Visible = True
        End If
End Sub

Friend

En dat kan nog een stuk korter ook (gebaseerd op je originele vraag, waar je oplossing overigens precies niet het antwoord voor is :).
Nu zou ik graag dit veld/ de afbeelding niet willen afdrukken als de waarde in rapport veld "totaal" 1 is.
Code:
Private Sub Groepskoptekst0_Format(Cancel As Integer, FormatCount As Integer)
    Me.Afbeelding.Visible = Me.Bedrag.Value > 1
End Sub

Michel,

Tja Tja ik had niet anders kunnen verwachten dan jij de code korter zou schrijven;), waarvoor trouwens veel dank :d

Maar jij laat nu de afbeelding zien bij >1 en ik wilde hem juist niet laten zien.

Dus in tegenstelling tot
waar je oplossing overigens precies niet het antwoord voor is
is de afbeelding bij mij niet zichtbaar bij >1

Maar dat alles komt misschien omdat ik bij eigenschappenvenster, afbeelding, zichtbaar heb staan.

Maar mijn dank is groot :thumb::thumb:

Friend

Ik heb niet voor niets een deel van je vraag geciteerd:
En dat doet mijn code :).
Maar je kunt uiteraard altijd de vergelijking veranderen. Het principe is namelijk heel simpel, je kijkt of het bedrag een waarde heeft of niet. Dat is TRUE of FALSE, en dat bepaalt de zichtbaarheid van je afbeelding.

Michel,

Je hebt volkomen gelijk ;)

Verschil tussen 1 en >1 in de code.

Moet beter kijken :cool:

Friend

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan