• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afbeelding in voettekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sturdy85

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2009
Goedemiddag,

Om lange meetrapporten handig in te voeren en te printen, heb ik een excel bestand gemaakt waarmee ik alle meetwaarden onder elkaar kan invoeren zonder onderbrekingen ook al is er een nieuwe pagina nodig. Dit heb ik bereikt door de bovenste rijen op elke pagina terug te laten komen.
Dit wilde ik ook doen voor de onderste regels, omdat er op elke pagina een blok moet staan voor de ondertekening. Ik heb dit opgelost met een afbeelding in de voettekst, maar hier kleven ook nadelen aan. Als bepaalde kolommen een andere breedte krijgen, moet de breedte van de afbeelding ook aangepast worden. Als de afbeelding (daardoor) te groot wordt, wordt hij erg korrelig geprint.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Of kan een ondertekenblok onder elke pagina op een andere manier bereikt worden?

Ik ben benieuwd!

BVD

Bekijk bijlage Meetrapport.xlsx

Is dat niet de optie Schalen met document. ?
schalen.jpg

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Bedankt Marcel, het werkt nu prima! Heb de optie schalen met document uitgezet en op het eerste zicht lijkt het ook dat de printjes scherp zijn. Nogmaals bedankt, ik wist niet dat deze optie er was!

Mvg, Evert-Jan

Het werkt qua afbeelding erg goed om met document te schalen, echter de tekst wordt erg vaag door het verschalen. Is er een gratis programma om scherpe tekst in afbeeldingen te maken, waarmee je ook nog enigszins kan schalen? De huidige afbeelding is met Paint gemaakt.

BVD

Als bepaalde kolommen een andere breedte krijgen, moet de breedte van de afbeelding ook aangepast worden.
Waarom krijgen sommige kolommen af en toe een andere breedte dan ?
Kun je het niet zo maken dat het altijd dezelfde breedte heeft ?

Groeten Marcel

Het verschilt per keer hoeveel ruimte ik nodig heb per kolom, maar ik denk dat ik het beste dan van brede kolommen uit kan gaan. Bedankt voor je hulp!

Groeten Evert-Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan