• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afbeelding invoegen bij verticaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjaco90

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2013
Hi all,

Ik ben bezig met een Excelbestand ontwikkelen, waar ik gebruik wil maken van de logo's van de partners die hier aan meewerken.
Mijn formule ziet er momenteel als volgt uit:

=VERT.ZOEKEN(I5;Partners!A:B;2;0)

Ik heb een apart blad aangemaakt, genaamd Partners. Hier heb ik in kolom A de naam van de partner, in kolom B het logo van de partner.
Cel I5 komt de naam van de desbetreffende partner, deze wordt rechtstreeks overgenomen uit een pull-down venster van kolom A.

Nu wil ik het logo van de partner ingevoegd hebben als ik in I5 de naam van de partner invoeg, echter gebeurt dit niet omdat het afbeeldingen zijn.
Wanneer ik kolom B waarden zet worden deze wel direct overgenomen, dus hoop ik dat dit ook mogelijk is met afbeeldingen.
Heeft iemand hier de correcte formule voor? Alvast bedankt!

Post dat bestand eens, desnoods verander de fotos door andere of landschaps fotos, maar wel met dezelfde extensie.

Heb het even bekeken, zal wel lukken, maar zal voor morgrn zijn, ga nu naar de training.

Morgen is prima, zou geweldig zijn als het lukt! Thx in advance!

Hi JeanPaul,

Ziet er goed uit! Is het ook mogelijk het zwarte kader weg te halen, of niet?
Verder ben ik hard op zoek naar de mogelijkheden om dit over te zetten naar het echte bestand, maar kan nergens vinden hoe je het in elkaar hebt gezet.
Kan je een tipje oplichten?;)

Sjaco90
De kader is een frame waar de geselecteerde foto in komt te staan ,dit frame heeft een naam, verder zijn er 2 naam bereiken, die er voor zorgen dat juist die geselecteerde foto in het frame verschijnen.

Er is nog een mogelijkheid via vba , maar dat is nog moeilijker en daar zie je geen kader.

Zijn er mensen die er bekend mee zijn dit via VBA te doen? In deze vormgeving deert het kader nog niet heel veel, maar in het uiteindelijke bestand wel.
Ik hoor graag van jullie!

Je bestand ziet er fantastisch uit JeanPaul28, loop tegen 2 (hopelijk kleine) dingetjes aan:
- Wanneer de afbeelding op het voorblad veranderd, verdwijnen alle vaste afbeeldingen op het voorblad.
- Wanneer ik het macro wil kopiëren naar het origineel bestand, werkt deze niet. Nu ben ik erg onbekend met macro's, dus kan het zijn dat ik verkeerd invoeg. Zou je stap voor stap willen beschrijven hoe jij dit doet?

Via mail is goed JP. zou je me een mail willen sturen naar [bdsversteeg@gmail.com], dan stuur ik je het bestand toe.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan