• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afbeelding invoegen met ALS?

• Onderwerp starter Onderwerp starter HlRe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

HlRe

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2016
Beste lezers,

Ik ben vorige keer ontzettend geholpen, Maar Loop weer ergens op vast.

Ik probeer wanneer eer op tablad 1 in een cel "Nee"staat dat er in een andere cel op bijv tabblad 2 een afbeelding komt te staan. ik heb al een aantal voorbeelden gezien, Maar niet wat ik zocht.

Wie kann mij verder helpen?

MVG,
Reinier

Heb je een voorbeeldbestandje? met VBA of zonder?

Als het om 1 veld met een plaatje gaat, dan kan dit worden opgelost als in de bijlage, met de volgende stappen:
Ik heb een extra werkblad Afb gemaakt met 2 plaatjes: een lege rechthoek in A1 en een kruis in A2 (dit zou de afbeelding zijn die je wilt hebben).
Ik heb een naam gedefinieerd "Plaatje", met formule =INDEX(Afb!$A$1:$A$2;1+(Ketelgegevens!$E$34="NEE"))
Ik heb een kopie gemaakt van veld A1 in Afb (let op: het hele veld, niet alleen de afbeelding), die heb ik geplakt in Opmerkingen!B4 met optie "plakken als gekoppelde afbeelding" (zie beeldschermfoto).
Tenslotte, met die afbeelding geselecteerd, in de formulebalk: =Plaatje

Niet zelf verzonnen; op internet gevonden (zoek op VLOOKUP picture).

Plak als gekoppelde afbeelding.jpg

Bijlagen

Plaatje invoegen

Beste Marcel,

Ik heb getracht dit te reproduceren voor het 2e plaatje. Als E27 in tablad ketelgegevens is Nee, dan plaatje m.b.t. ketelexpansie in tabblad Opmerkingen B7

Ik snap er geen hout van hoe je dit ingevoerd hebt. Mij lukt het niet.

Van welke site had je dit?

Groeten Reinier.Bekijk bijlage IBS rapport Ketel. HlRe MB.xlsx

Hier eentje met complete uitleg.
Ooit eens gemaakt voor diverse fora.

Ik heb het in een .xlsb extensie geplaatst anders kan ik het hier niet plaatsen zonder Winrar.

Bijlagen

Het is inderdaad niet zo eenvoudig.

Aangezien je kennelijk meerdere plaatjes hebt, heb ik het even aangepast.

In aanvulling op mijn uitleg in post #4:

Het is van belang dat de afbeeldingen in blad "Afb" elk binnen een cel passen (dus eigenlijk iets kleiner zijn dan die cel).

Voor elk plaatje dat je in het overzicht wilt hebben (dus hier in blad "Opmerkingen WO"), moet je een gedefinieerde naam hebben die naar het juiste plaatje verwijst.
Ik heb nu gedefinieerd:
Plaatje1: =INDEX(Afb!$A$1:$A$2;1+(Ketelgegevens!$E$34="NEE"))
Plaatje2: =INDEX(Afb!$A$1:$A$3;1+2*(Ketelgegevens!$E$27="NEE"))

Om de plaatjes in Opmerkingen WO te krijgen, moet je een (willekeurige) cel met een plaatje (bijvoorbeeld Afb!A1) kopiëren (let op: de hele cel en niet alleen het plaatje) en als afbeelding plakken in de betreffende cel in blad 'Opmerkingen WO'.
Terwijl je dat plaatje in 'Opmerkingen WO' nog geselecteerd hebt, type je in de formulebalk in =Plaatje... (oftwel =gedefinieerde naam)..

Als je op internet zoekt, kom je onder andere uit bij deze (engelstalige) site: http://www.excelguru.ca/content.php?279-VLOOKUP-for-Pictures

Bijlagen

Als of

Ik heb nog 1 vraag.

Ik heb de Volgende formule gemaakt: =ALS(OF(Ketelgegevens!$E$27="Nee";Ketelgegevens!$E$34="Nee";Ketelgegevens!$E$36="Extern");"Bovenstaande factoren hebben veel invloed op de levensduur van een ketel. Vermoedelijk hebben de factoren tezamen in dit geval hun tol geëist.";"Geen opmerkingen”).

Wat ik hiermeen will bereiken is dat wanneer er in 1 van de cellen een tekst komt er in een andere cel op een ander tabblad de andere tekst komt.

Er zit een fout in, Maar ik weet niet wat.

MVG,
Reinier

Vermoedelijk heeft het gebruik van verkeerde aanhalingstekens in dit geval zijn tol geëist. :d

Die laatste dubbele aanhalingstekens zijn van een ander soort. Even vervangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan