• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

afbeelding invoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Voorts

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2008
Beste allemaal,

Ik heb een vraag over het invoegen van een afbeelding in een beveiligd werkblad... Ik heb een document opgezet, dat gebruikt gaat worden in het bedrijf waar ik aan het afstuderen ben. Nu heb ik de meeste cellen beveiligd, slechts enkelen zijn niet beveiligd, zodat de mensen deze in kunnen vullen... Nu zouden zij ook een afbeelding in moeten kunnen voegen. Maar dat gaat dus niet omdat ie zegt dat het werkblad beveiligd is.. Iemand enig idee? Is er iets aan te doen? ik hoop het wel, want er moet echt een afbeelding bij en ik kan ook niet het gehel document vrijgeven omdat de kans dan groot is dat de opmaak verstoord wordt...

vriendelijk groet,

stefan

ja klopt.. die heb ik zelf in die forums geplaatst..

ik moet het namelijk gewoon weten....

Roep deze code aan dmv een knop, rechtermuis knop O.I.D

Code:
Sub figuur_invoegen()

InTeVoegenBestand = Application.GetOpenFilename("* (*.*), *.*")

If Not InTeVoegenBestand = False Then

ActiveSheet.Unprotect Password:="Helpmij"

ActiveSheet.Pictures.Insert(InTeVoegenBestand).Select

ActiveSheet.Protect Password:="Helpmij", DrawingObjects:=False
    End If

End Sub

Hierbij wordt een te selecteren bestand ingevoegd. Zal niet perfect werken, maar het is een begin.

Nog wat opmerkingen:
-Je eerste vraag is ruim een maand geleden, ik denk dat als je aan het afstuderen bent, in staat moet zijn om in die maand zelf wat te vinden i.p.v. hopen dat iemand op een forum antwoord geeft.

- Lees eerst de Forum-regels, deze zijn er niet voor niets. Dit had kunnen voorkomen dat niemand genegen is hier veel tijd aan te besteden. Vaak wordt er veel tijd besteed aan het beantwoorden van vragen, voor vragen die misschien al op een ander forum worden opgelost is dit erg zonde.

oke dankjewel alvast!

Maar m'n vraag was van 27 maart.. 5 dagen geleden (geen maand).
En ik ben aan het afstuderen voor bouwkunde, heb bijna nooit met excel gewerkt, vandaar dat het zeer lastig is voor mij. Maar heb het nu wel nodig omdat het een deel van de opdracht is.. dus vergeef mij mijn onkunde in excel :)

Ik meen gezien te hebben dat je eerste vraag op een ander Forum eind februari was, maar maakt mij verder ook niet uit.

Ik was niet in de veronderstelling dat je aan het afstuderen was in excel, maar afstuderen suggereert een opleiding op HBO/WO niveau. Van iemand op dat niveau verwacht ik doorgaans iets meer.

Ik hoop dat je evengoed iets aan code had (of was het al opgelost op een ander forum ?) Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust maar niet op zoveel verschillende plaatsen. Mocht je dit toch doen zet dan tenminste een link naar dat andere forum.

Ja met de code is het gelukt, ik heb de macro aan toegewezen aan een knop. Dus als je nu op die knop klikt kun je een afbeelding invoegen. Werkt prima. dankjewel.

Maar ik studeer idd af op HBO-niveau. Het invoegen van een afbeelding middels een knop in een beveiligde map was puur een extraatje. Ik leg de prioriteit natuurlijk op de hoofdzaak van m'n afstudeeropdracht en dat was dit niet. Maar ik wilde dit er wel graag in hebben; vandaar dat ik dit in een forum plaatste in de hoop dat iemand er een oplossing voor had. Ik vind werken met macro's wel interessant, maar heb gewoon geen tijd voor om mijzelf er tijdens het afstuderen in te verdiepen.

Maar dankje voor de medewerking! als ik nog meer vragen heb, zal ik ze alleen in dit forum zetten :)

groeten Stefan

:thumb:
In ieder geval plezierig dat het alsnog gelukt is. Succes met je afstuderen !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan