Afbeelding komt uit DIV in MSIE

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lapixx

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2008
Hoi,

Ik ben het werken aan een website die op dit moment nog niet helemaal goed werkt in IE7 en IE8.

Het gaat om de volgende indeling: http://divbyzero.nl/sil/ (CSS: http://divbyzero.nl/sil/default.css)

De afbeeldingen horen in de container DIVs te staan, wat in FF, Webkit en zelfs Opera goed werkt. In IE worden de afbeeldingen echter verkeerd weergegeven (je kan ook zien dat het ontbreken van min-height ondersteuning wat problemen geeft, maar daar kan ik omheen werken). Wanneer een afbeelding aan de linkerkant van de DIV staat is er geen probleem. Waar het zich vooral om gaat is dat de afbeeldingen die rechts staan als het ware uit het blok worden geduwd. Dat terwijl de tekst een gedefinieerde breedte heeft en als inline-block is gedefinieerd.

Hoewel ik wel vaker met CSS werk ben ik niet zo bekend met methodes om elementen goed uit te lijnen, en heb in dit geval dan ook geen idee wat ik moet doen om IE alles goed weer te laten geven.

Iemand een idee?
Alvast bedankt.

Doctype lijkt inderdaad te werken, dat verklaart dan ook wat er precies niet werkte (inline-block ondersteuning).

Naarling: Omdat veel mensen vrijwel alleen in Firefox en Chrome lijken te testen, en omdat ik soms de indruk heb dat Opera ietwat achterloopt op FF en Safari/Chrome.

Naarling: Omdat veel mensen vrijwel alleen in Firefox en Chrome lijken te testen, en omdat ik soms de indruk heb dat Opera ietwat achterloopt op FF en Safari/Chrome.
Dat van dat testen is helaas waar, het achterlopen bepaald niet. Natuurlijk zijn er dingen die Opera nog niet ondersteund maar dat geldt voor alle browsers. Op andere fronten loopt Opera weer voor. Het was bijvoorbeeld de eerste browser die, in een stabiele versie, het afspelen van webm ondersteunde.

Laatst bewerkt:
Het was bijvoorbeeld de eerste browser die, in een stabiele versie, het afspelen van webm ondersteunde.

Dat zegt natuurlijk weinig tot niets over de prestaties van Opera nu.

Hoe dan ook, ik geloof graag dat Opera een goede browser is. Ik ben nog nooit in een situatie terecht gekomen waar een webpagina goed werkte in FF of Safari/Chrome maar ronduit slecht in Opera, iets wat niet van toepassing is op IE.

Het is dan ook niet mijn bedoeling om Opera af te kraken, zeker gezien ik de laatste tijd aan de waarde van zowel het W3C als "webstandaarden" twijfel, en de kwaliteit van een browser in mijn ogen lastig te beoordelen is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan