Afbeelding laadt niet in Explorer, wel in Firefox.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rvdw87

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jan 2010
Goedemorgen,

Ik ben bezig met een website in Dreamweaver (CS4) maar loop nu tegen een vreemd probleem aan. Als ik de website in Firefox open werkt die perfect, precies zoals ik ontworpen heb. Maar als de website in Explorer wordt geopend, doen veel afbeeldingen het niet. Het meest vreemde is nog wel dat als je op de niet geplaatste afbeelding klik, je wel wordt doorgelinkt.
Ik dacht zelf de fout te hebben gevonden, namelijk dat de afbeeldingen die worden doorgelinkt niet werken, maar er zijn ook afbeeldingen die je doorlinken die wel werken..

De site waar het allemaal om gaat is http://www.greensignreclamemakers.nl/

Als je rechts op Disciplines klik zie je (mits je in Explorer werk) mijn probleem. Als je dan op de eerste (mislukte) afbeelding klik zie je dat je wel wordt doorgelinkt, en daarna zelfs weer kan doorklikken op de eerste foto.

Zelf heb ik heel internet afgezocht om erachter te komen wat ik fout doe, maar ik kan het niet vinden.

Hoop dat iemand mij kan helpen!

Groeten Raymond

nog even verder gekeken en beide plaatjes gedownload. Er is een factor 9 verschil in grootte. De portfolio_hollandia.jpg die in IE8 gepresenteerd wordt is 656kb en de hollandia2.jpg is 75kb.
Ik dacht even dat het een downloadbeperking van je hosting partij was maar dan zou je in de andere browser het ook niet zien.
Ik snap nog niet waarom IE8 dit niet wil tonen maar probeer de url eens voor alle twee naar het kleine bestand te zetten.
Wat je ook kunt proberen is het bestand omzetten naar bv .png. Misschien dat IE8 dit specifieke .jpg formaat niet lekker vindt.

mooi dat je een stap verder bent maar knap frustrerend dat we niet weten waarom IE(8) deze jpg niet wil laten zien. Ik heb hem lokaal op de PC gezet en zelfs dan wil IE8 hem niet tonen.
Het ligt dus echt aan het jpeg formaat.

Nog even voor het afsluiten van het probleem wel handig om te weten waar de foute jpg mee gemaakt is zodat andere de oplossing sneller kunnen vinden.

De foto's zijn gemaakt met verschillende camera's en telefoons. Ik heb in Photoshop (CS3) een nieuw document geopend van 300 x 200 pixels en daar alles in gesleept en dus opgeslagen als jpg. Maar ook de afbeeldingen die het wél doen zijn daarin opgemaakt dus dat kan het niet zijn. Overigens zijn er ook afbeeldingen van dezelfde camera die het wel, en het niet doen. Daar ligt het dus ook niet aan...

jammer, dan kan het nog aan CS3 liggen die het niet netjes opslaat. Of aan Dreamweaver die bij het publiceren steekjes laat vallen zodat IE8 de jpg niet meer snapt.

Maar jij kunt weer verder. Succes met de site.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan