• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afbeelding laten staan bij titels blokkeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johan3h

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2012
Goede Middag,

Ik heb een Excel bestand gemaakt. In dit bestand zijn de rijen A tm I geblokkeerd middels titels blokkeren. Om de boel een beetje leuk aan te kleden heb ik vanaf rij K een afbeelding in gevoegd. Als ik nu echter de sheet naar links verschuif blijven de rijen A tm I netjes staan natuurlijk. Echter schuift de afbeelding mee met de rest.
Hoe kan ik die afbeelding boven de sheet laten "zweven" zodat de abeelding blijft staan waar hij staat bij verschuiven?

In de hoop dat iemand hier een oplossing voor weet,

Groet
Johan3h

Ik neem aan dat je kolommen bedoelt, niet rijen.
Tevens zie ik geen voorbeeld document.

bij de eigenschappen even experimenteren met heb bolletje

Bijlagen

• Schermafbeelding 2021-03-05 174301.png
    Schermafbeelding 2021-03-05 174301.png
    7,8 KB · Weergaven: 38
Laatst bewerkt:
Cow 18,

Dank voor je snelle antwoord. Alle eigenschappen van de afbeelding uit gevinkt, één voor één aangevinkt en weer geprobeerd. Helaas zonder resultaat. De afbeelding blijft mee verschuiven.

Grt,

Johan3h

Je zou zoiets kunnen proberen (even spelen met de getallen)

Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
Set locatie = ActiveWindow.VisibleRange.Cells(2, 11)
    With Me.Shapes(1)      'of in jouw geval Me.Pictures(..)
        .Top = locatie.Top - .Height - 5
        .Left = locatie.Left - .Width - 5
    End With
End Sub

Laatst bewerkt:
Edmoor,

Je hebt gelijk. Ik bedoel kolommen. Bijgaand een bestandje als voorbeeld. De afbeeldingen van de auto's schuiven mee onder de namen van de coureurs. Hoe kan ik de auto's er boven houden??

Bijlagen

Deze komt aardig in de buurt. Plaats de code achter blad1 in je vba project

Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
Set locatie = ActiveWindow.VisibleRange.Cells(20, 17)
    With Me.Pictures(1)
        .Top = locatie.Top - .Height - 5
        .Left = locatie.Left - .Width - 5
    End With
End Sub

Laatst bewerkt:
Als de gebruiker de scrollbar gebruikt om te bladeren treedt het SelectionChange event niet op en verdwijnt de afbeelding.
Als je dit goed wilt doen moet je een event hebben dat heel regelmatig optreedt. Dat kan met een timer, maar je kunt ook het commandbars.onupdate event benutten. Hoe dan ook, heel simpel is het niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan