• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

afbeelding laten zien na selectie in validatielijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

blackhawknl

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2008
ik laat een foto zien want het bestand is te groot om mee te sturen

travianexcell.jpg

ik wil als ik in veld b,c 12 bijvoorbeeld een graanakker opzoek dat hij dan er achter
op d/e 11/13 een afbeelding laat zien wat ik wil

heb 2 validatielijsten een voor de naam )b/c 12 en een voor niveau b/c 13

een afbeelding invoegen is niet echt het probleem alleen als ik bijvoorbeeld een graanakker, bakkerij, academie selecteer dan zou de desbetreffende afbeelding moeten laten zien

Als je via datavalidation een lijst maakt, dan kun je vervolgens via het Change() event van dat werkblad nagaan welk item geselecteerd is: een graanakker, bakkerij, etc. Vervolgens zoek je via een Select Case de juiste afbeelding erbij...

NB:Als je overigens elke afbeelding dezelfde naam geeft als de items in je dropdown list, dan hoef je direct het plaatje selecteren/openen (zonder Select Case)

Laatst bewerkt:
je bent me helemaal kwijt hier
ik snap hem helemaal niet meer

ik heb bijvoorbeeld in f13 een =vert.zoeken( formule staan
kan ik die niet uitbreiden dan, want nu worden er door b/c 12 en b/c 13 een waarde te selecteren een waarde in de velden f/g/h/i/ 13 neergezet die in de waardentabel staan gedefineerd, kan ik die niet uitbreiden met nog een kolomreeks waar de tekening of afbeelding staat gedefineerd, en dat die dan in de cel(len) d/e 11/12/13 kan komen te staan

Wat ik begrijp is dat als een gebruiker in B12 een 'graanakker' opzoekt, dan er dan automatische een bijbehorend plaatje achter komt te staan, laten we zeggen in D11.

Als je via code automatisch een plaatje wilt tonen ter hoogte van bijvoorbeeld D11, dan gebruik je (naar ik aanneem) VBA code..?! Via VBA code kun je ook nagaan wanneer er iets wordt gewijzigd in een spreadsheet, 'wat' er wordt gewijzigd.

Als de cell C12 wordt gewijzigd (bijv. 'bakkerij' i.p.v. 'graanakker'), dan kun je dus via VBA code aangeven dat er ook een nieuw plaatje moet worden getoond...

nee ik gebruik tot nu toe geen vba code

http://www.esnips.com/web/peetantjesStuff
hier staat hij online kan je hem bekijken en downloaden voor de formules te bekijken

deze is een paar weken oud, maar de nieuwe waar ik thuis nog steeds mee bezig ben is niet veel veranderd.

maar je begrijpt hem wel helemaal, ik zou eigenlijk als je een bakkerij selecteerd dat dan daar achter een bakkerij komt te staan

Laatst bewerkt:
Die vraag is reeds enkele malen behandeld. Een zoekopdracht had je volgende link kunnen opleveren:

Hoi Finch,

Mooi voorbeeld! Alleen: het werkt prima in het voorbeeldbestand op de site, maar als ik het wil reproduceren dan krijg ik een plaatje dat geen formule duldt. Ook niet als ik het gekopieerd heb als plaatje (een commando dat overigens in Excel 2007 niet zo makkelijk te vinden is... :D)

groeten Eelco

Hoi Finch,

Mooi voorbeeld! Alleen: het werkt prima in het voorbeeldbestand op de site, maar als ik het wil reproduceren dan krijg ik een plaatje dat geen formule duldt. Ook niet als ik het gekopieerd heb als plaatje (een commando dat overigens in Excel 2007 niet zo makkelijk te vinden is... :D)

groeten Eelco

klopt maar als je de eerste 4 rode waarden (online waarden handmatig invoerd . voorbeeld 200 hout 500 klei 700 ijzer en 212 graan dan doet hij wel de berekening

de waaarden worden namelijk uit een online pagina gehaald die achter een wachtwoord zit

Die vraag is reeds enkele malen behandeld. Een zoekopdracht had je volgende link kunnen opleveren:

http://www.jkp-ads.com/Articles/ShowPicture00NL.htm

oke dit is wel een beetje wat ik bedoel maar wat als ik het wil gebruiken in een bestaande situatie. want inderdaad op de bovengenoemde url te vinden, maar het probleem is dat ik eigenlijk 2 dingen wil combineren en daar is misschien het probleem
ik het een data validatie lijst die ik al gebruik om meerdere waarden al te laten zien il wil eigenlijk die verder uitbreiden met nog een foto er bij.

EN ALTIJD IS HET WEL TE VINDEN IN EEN ZOEKFUNTIE EN ZAL HET BEST WEL MEERDERE MALEN BEHANDELD ZIJN, MAAR GA HET MAAR EENS ZOEKEN WANT BEN 2 UURE BEZIG GEWEEST EN HEB NOG NIETS KUNNEN VINDEN

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan