Afbeelding op basis van query

Status
Niet open voor verdere reacties.

rudyc

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 jun 2007
ten eerste goedendag allemaal.

na aantal weken al heel wat tips etc hiervanaf gehaald te hebben kom ik met een database waar ik mee bezig ben er nu even niet uit.

voor de lessen die ik geef aan de hotelschool is het handig om groepslijsten te hebben met foto's.

het volgende is er aan de hand ik dacht op een handige manier groepslijsten te kunnen maken op basis van de foto's die al op internet staan. de query maakt op basis van het studentnummer de url naar de foto. ik heb de code van de site van microsoft gebruikt (ben wat betreft vb nog een groentje) ik krijg alleen geen foto te zien.
ik hoop dat iemand van jullie me verder kan helpen.
alvast bedankt.

mvg
Rudyc

Bijlagen

Hoi Rudyc

Ik zag dat je Acces gebruikt, zelf plaatste ik altijd een foto in het record van de betreffende artikel (bij jou de leerling gegevens)
Bij de query komen dan de foto's en gegevens als lijst te voorschijn op basis van zoals je ze zelf wilt hebben. (je groepslijsten)

Kijk als voorbeeld eens bij Noordewind (voorbeeldprogramma van Acces.)

gr. Peter

bij een andere database had ik ook de koppeling naar de afbeelding in de tabel gelaten en die werkte goed.
alleen ik vroeg me dus af, of het mogelijk is om het met behulp van de query te doen hierdoor zou het heel veel tijd schelen om steeds de lijsten te maken.

ik ga vanavond even kijken in de voorbeeld noordenwind misschien dat ik daar nog wat bruikbaars vind.

Gister ook nog gezocht in noorderwind kon daar niet vinden wat ik in mijn specifieke geval zoek

groeten
Rudy

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan