• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

afbeelding openen met...

Status
Niet open voor verdere reacties.

showa

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2005
wanneer ik een afbeelding wil openen vanuit excel blijft deze dat doen met
explore, terwijl ik in de mapopties heb opgegeven dat ik dit met de window
viewer voor afbeeldingen en faxen wil doen.

wat kan er verkeerd staan??

Je hebt neem ik aan een hyperlink aangegeven, en dus wordt die met Internet Explorer weergegeven. Dat lijkt mij volkomen normaal.

Tijs.

afbeelding weergave

Ik moet dit ook kunnen aanpassen voor de vieuwer, werkt op de pc namelijk wel, op de notebook (nog) niet.
zoek naar de oplossing.

Je hebt in ieder geval gedeeltelijk gelijk:

Als ik een hyperlink aanleg die bijv. C:\Documents and Settings\tijs\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen\Eddie Murphy Front.bmp
is, dan wordt die ook in mijn pc gewoon in dat voorbeeldprogramma geopend, en niet in Internet Explorer.

Vertel ons precies waar die Hyperlink naar verwijst (zie mijn voorbeeld hierboven), misschien kunnen we er dan uithalen waarom ze worden geopend in Internet Explorer.

Tijs.

hyperlink wil niet

wanneer ik onderstaande hyperlink in excel op een nieuw blad zet werkt hij goed,
als het blad vervolgens word opgeslagen werkt hij niet meer.
D:\Documents and Settings\Frans\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen\Lemax\Lemax asortiment\12472_s.jpg

wanneer ik dit doe met de zelfde hyperlink maar dan met de afbeeldingen op de C-schijf werkt alles wel goed.
alles opend dan in de windows vieuwer.
bovenstaande doe ik op de pc.

Op de notebook staat;
C:\Documents and Settings\Joke\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen\Lemax asortiment\12472_s.jpg

Deze werkt goed, maar opend steevast met de explore en wil niet om naar de windows vieuwer.

Even een andere vraag: Als op de laptop het bestand 'los' (dus bijv. via Verkenner) geopend wordt, opent dan wél dat standaard voorbeeldprogramma voor afbeeldingen en faxen??

Tijs.

afbeelding

ja, geen probleem kan kiezen welk programma ik wl en het werkt.

ik hoop nog wel een reactie te krijgen, maar zie deze morgen pas weer, antwoord kan dus even duren.

groet frans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan