• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

afbeelding pas toewijzen wanneer NIET read-only wordt geopend

Status
Niet open voor verdere reacties.

wtktje

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2012
Berichten
15
Allen,

Wanneer er een macro toegewezen is aan een afbeelding, en men gaat er met de muis op staan verschijnt er een vingertje, ten teken dat er op geklikt kan worden om de toegewezen macro op te starten. Echter zou ik een manier willen vinden om het 'vingertje' niet te laten zien wanneer het excel-bestand als read-only is geopend.
Ik heb onderstaande code al gebruikt om te voorkomen dat de macro wordt uitgevoerd in read-only mode:

Code:
If ActiveWorkbook.ReadOnly = True Then
Exit Sub
Else
End If

'rest van de uit te voeren macro

Mogelijk bestaat er een manier om de macro pas aan de afbeelding toe te wijzen wanneer het bestand niet als read-only geopend wordt.

Wie kan en wil me hiermee helpen?

Mijn dank zal gruwelijk zijn.

gr.
WTKTJE
 
Als het echt enkel om de zichtbaarheid van dat vingertje gaat, dan kun je gebruik maken van 2 identieke afbeeldingen die je precies over elkaar zet. Aan de ene afbeelding koppel je de macro, aan de andere niet. Bij openen van het bestand kun je dan op basis van de readonly-eigenschap bepalen welke van de 2 afbeeldingen zichtbaar moet worden en welke niet.
Code:
afbeelding1.Visible = True
afbeelding2.Visible = False
 
Als het echt enkel om de zichtbaarheid van dat vingertje gaat, dan kun je gebruik maken van 2 identieke afbeeldingen die je precies over elkaar zet. Aan de ene afbeelding koppel je de macro, aan de andere niet. Bij openen van het bestand kun je dan op basis van de readonly-eigenschap bepalen welke van de 2 afbeeldingen zichtbaar moet worden en welke niet.
Code:
afbeelding1.Visible = True
afbeelding2.Visible = False

Conseclusie,

Inderdaad. Zo simpel kan het zijn.
Reeds toegepast, waarvoor hartelijke dank.

Draadje als opgelost aangegeven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan