afbeelding per record

Status
Niet open voor verdere reacties.

keeskees

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2000
Berichten
105
Hallo,

Ik wil in mijn databestand bij iedere record een andere afbeelding. Gebruik daarvoor uit de werkset het label voor een afhankelijk object. Maar als ik dan een afbeelding invoeg, wordt die bij alle records geplaatst in plaats van bij één. Wat doe ik fout?

Kees
 
Het veld voor het plaatje moet een onafhankelijk veld zijn, maar je moet er niet een vast plaatje inzetten doormiddel van het invoegen van een plaatje.
Wat je moet doen om voor elk record een nieuw plaatje te krijgen is om een tekst veld in de database er bij te maken en dit veld ook in je formulier zetten.
In dit tekst veld zet je per record directory van het plaatje met de naam van het plaatje en de extensie. Als je dan in de code neerzet van het formulier het volgende zet:

Code:
Private Sub Form_Current()
Me.[Naamvanhetveld waar plaatje in moet].Picture = me.[Veldnaam met directory inhoud]
End Sub

Nu laad je dus elke keer bij een nieuw plaatje in het pictureveld als je naar het volgende record gaat
 
Laatst bewerkt:
Hallo Koossie,


Bedankt voor je reactie. Ik had nog nooit met gebeurtenissen gewerkt, dus het duurde even voor ik wist waar dingen stonden. Maar het lukt nog steeds niet, helaas. De directory verschijnt wel per record, maar hij koppelt er geen plaatjes aan. Hierbij wat aanvullende vragen.
-Wat moet ik in het formulier-ontwerp bij: “ kader voor een niet-afhankelijk object” kiezen: het venster dat verschijnt heet "object invoegen"en je kan dan kiezen uit: Nieuw of Bestand gebruiken. Het gaat mij vooral om jpg plaatjes. Wat moet ik dan kiezen: bitmap-afbeelding of Image-document of OLE-pakket? (In de tabel heb ik wel OLE als gegevenstype voor het afbeeldingsveld). Als je OLE-pakket kiest, krijg je weer een scherm: Objectenbeheer.
-Is de pad-naam hoofdletter-gevoelig?
-Bij eigenschappen van het veld ‘afbeelding’ heb ik ingesteld: ingeschakeld: ja en vergrendeld: nee
PS.Ik heb Office 2000.

Alvast bedankt voor je reactie,

Kees
 
Kees,

Ik heb ff snel een voorbeeldje gemaakt waarin het wel werkt. Wat ik gedaan heb is een formulier gemaakt gebaseerd op de tabel tblAdres. Hierin heb je wat adres gegevens en de directory van het bepaalde plaatje.
In het formulier heb ik de volgende code neer gezet (kan je zien door als je in het formulier staat alt-f11 te drukken)

Code:
Private Sub Form_Current()
On Error GoTo err_des
    'Laadt plaatje in veld [Image2]
    'aan de hand van waarde in [plaatjeDir]
    
    Me.Image2.Picture = Me.plaatjeDir
    
err_exit:
    Exit Sub
    
err_des:
    If Err = 2220 Then
        'Bestandsnaam klopt niet
        MsgBox "Het opgegeven plaatje kan niet worden gevonden!", vbCritical
    End If
    Resume err_exit
    
End Sub

Volgens mij is dit aardig wat je bedoelt toch??
Als het niet lukt hoor ik het van je!

koos
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan