Afbeelding platenhoes vergroten naar 3000 x 3000

Status
Niet open voor verdere reacties.
Thanks. Heel goed opgemerkt van scrapheat, maar zie bijlage, JP/JPEG staan op dezelfde lijn aangeduid.de bijlage openen met paint, ik kan geen sreenshot maken met IrfanView. De lijn voor de extensies duidt zowel jpg/jpeg aan. Ik zal eens opslaan met PNG en zien wat dit heeft. Er is wel verschil in de grootte :jpeg =921 kB EN PNG 7,98 MB. Natuurlijk kan ik de afbeelding met de extensie png van 7,98 MB niet uploaden, veel te groot en als ik deze afbeelding verklein om te kunnen uploaden ,dan zie je het echte resultaat niet meer.
grtz,
gilberto :eek:
 

Bijlagen

  • SOFIA  JPEG 6 FEBR 2020.jpg
    SOFIA JPEG 6 FEBR 2020.jpg
    538 KB · Weergaven: 26
Geen zin om alle reacties door te lezen maar is dit wat je bedoelt?
Even binnen 20 seconden hoofd gecropped naar vierkant, resolutie aangepast naar 3000×3000 px en 300dpi, wat weer resulteert in een afdrukgrootte van ongeveer 25cm
Gedaan met PSP 8.1 :eek:
Hier als bijlage in jpg, want png wordt te groot en kan dus niet als bijlage geplaatst worden.
 

Bijlagen

  • Afbeelding2.jpg
    Afbeelding2.jpg
    659,7 KB · Weergaven: 42
Afbeelding platenhoes vergroten naar 3000 x 3000 px

Thank you. Mooi resultaat maar had je wel mijn topics gelezen dan zag je dat ik in "Image" van IrfanView de optie " Change canvas size "Shift + V heb toegepast. Hierdoor wordt zonder croppen een vierkante vorm gecreëerd met de juiste afmetingen in pixels of percentage of cm. Je kan ook de resolutie instellen zoals bv 96 db voor beeldschermen als tv.
Mag ik weten waarvoor de afkorting PSP 8.1 staat?
Misschien kun jij eens proberen om deze foto te uploaden op de home pagina van Amuse music platform :typ in google: Amuse music platform en dan klik je bovenaan op "AMUSE INDEPENDENT RECORD LABEL & MUSIC DISTRIBUTION, dan kom je op een zwart scherm met de aanduiding RELEASE. In de bijlagen zijn er screenshots van de zwarte schermen die je vervolgens ziet(open Paint of Windows Photo Viewer om de screenshots te vergroten)De afbeeldingen van de schermen zijn genummerd van 1 tot 4 .Je kunt dezelfde woorden die je op de afbeelding ziet invullen dus Zelzate voor Release, Sound Color voor Label, maar dit kan je ook zo laten, Alternatief maar daarvoor moet je op het vinkje rechts klikken en Alternatief aanklikken. Daarna de taal Dutch op dezelfde wijze aanklikken en dan komt Cover Art met het gele kruis .Wanneer je in de zone klikt van het gele kruis wordt de map afbeeldingen of een andere map naar keuze geopend waar je de foto met 3000 x 3000 px hebt opgeslagen. Je klikt vervolgens op "open" en de foto die je hebt geselecteerd zou moeten verschijnen op de plaats waar het gele kruis staat aangegeven. Ik heb het reeds honderdmaal geprobeerd maar het lukt niet.
Wie weet lukt het bij jou wel? En vind je het te omslachtig om te doen dan kan misschien iemand van jouw collega's het eens proberen.
grtz,
gilberto :)
 

Bijlagen

  • AMUSE 1.jpg
    AMUSE 1.jpg
    345,3 KB · Weergaven: 38
  • AMUSE MUSIC PLATFORM 2.png
    AMUSE MUSIC PLATFORM 2.png
    1,3 MB · Weergaven: 37
  • AMUSE MUSIC PLATFORM 3.png
    AMUSE MUSIC PLATFORM 3.png
    216,5 KB · Weergaven: 34
  • AMUSE 4.png
    AMUSE 4.png
    220,1 KB · Weergaven: 31
Als ik het goed begrijp moet ik daar een account aanmaken, daar voel ik weinig voor.

PSP 8.1 staat voor Paint Shop Pro (en versie 8.1 komt nog uit 2003 :eek: maar doet precies wat ik wil :cool:)
 
Ik heb de moeite wél genomen (stelt uiteraard niks voor, bovendien maak ik zelf eigen nummers, die wellicht heb ik er wat aan :)), en de proef op de som genomen. En geen enkel probleem. Eerst een bestaande foto vierkant gemaakt in Paint.Net, die vervolgens vergroot naar exact 3000x3000 pixels. Liet zich probleemloos inlezen. Dus waarom dit draadje naar de 30 berichten loopt: ik weet het niet :D.
 
Dank voor de reacties. Thanks aan OctaFish dat je de moeite hebt genomen om een foto te plaatsen op de release pagina van Amuse. Tja, mag ik vragen hoe je dat precies hebt gedaan? Heb je in het vakje met het gele kruis geklikt en kwam er dan uw verkenner met de mappen tevoorschijn. Heb je dan uw foto geselecteerd en op "open" geklikt. En is dan de foto geplaatst in het vakje met het gele kruis? Is uw foto een platenhoes of een gewone foto die vierkant van vorm is of heb je de foto eerst nog gecropt van rechthoekige vorm naar vierkante vorm?
Hoeveel db (resolutie) is uw foto? Tof dat je ook eigen muziek maakt.
grtz,
gilberto :)
 
Hello ik ben hier nog eens. Ik heb een cover art gemaakt met foto 3000 3000 pxl , en opnieuw geprobeerd om deze in te laden op de release pagina van Amuse. Het is een cover art die gemaakt is online met een foto zonder copyright van het internet. Dus de kwaliteit van de foto zal wel voldoen aan de normen die Amuse opstelt. Maar niet gebaat: als ik op "open" klik om de geselecteerde foto te plaatsen gebeurt er niets. In de zwarte ruimte met het gele kruis beweegt de cursor met hetzelfde teken zoals in Paint heen en weer. Wat doe ik verkeerd? Zie in bijlage nieuwe foto.
grtz,
gilbert :rolleyes:
 

Bijlagen

  • cover art MEISJE UIT HET NOORDEN.png
    cover art MEISJE UIT HET NOORDEN.png
    934,4 KB · Weergaven: 32
Oké.
Ik heb de moeite wél genomen (stelt uiteraard niks voor, bovendien maak ik zelf eigen nummers, die wellicht heb ik er wat aan ), en de proef op de som genomen. En geen enkel probleem. Eerst een bestaande foto vierkant gemaakt in Paint.Net, die vervolgens vergroot naar exact 3000x3000 pixels. Liet zich probleemloos inlezen. Dus waarom dit draadje naar de 30 berichten loopt: ik weet het niet .
" Liet zich probleemloos inlezen". Sorry dat ik het moet zeggen, maar je bent wel altijd heel oppervlakkig met jouw antwoorden. Daarentegen poch je graag met jouw prestaties want je schrijft letterlijk: (stelt uiteraard niks voor, bovendien maak ik zelf eigen nummers, die wellicht heb ik er wat aan).Jij bent tevreden dat ik jou de weg heb getoond zodat je uw nummers kunt uploaden met de hoop dat je er wat aan hebt, maar vertikt het om een woordje meer uitleg te geven over wat je precies hebt gedaan waardoor de foto zonder problemen is geladen.
"Dus waarom dit draadje naar de 30 berichten loopt: ik weet het niet" ja dat schrijft gemakkelijk, je doet wel de moeite om de berichten te tellen, maar een antwoord geven dat duidelijkheid schept voor mij geef je niet. Dus probeer ik het nogmaals: je hebt in Paint.net de foto vierkant gemaakt, vergroot naar 3000 x 3000 pixels. Tot daar vertel je dus dat je de vorm van de foto hebt veranderd en de afmetingen 3000 x3000 pixels hebt toegepast. En dan is de kous af voor je. Mag ik het niet weten hoe je het hebt klaar gespeeld om de foto te plaatsen in de zwarte ruimte met het gele kruis? Het is toch een kleine moeite om dat te beschrijven zodat ik er wat aan heb. En misschien kun je de foto die je hebt geüpload in een bijlage opslaan, zodat ik kan zien wat de dimensions zijn .
grtz,
gilberto :rolleyes:
 
Je maakt je niet populair met je kritiek op mensen die je proberen te helpen, zeker niet met de manier waarop je je mening verwoord.
Verder zou ik je adviseren je eens te verdiepen in de editor van het forum, met name het gebruik van de "quote"-optie want het telkens weer overnemen van reacties en deze in een dik letter-type plaatsen komt op mij nogal druk en verwarrend over.
Probeer je reactie te beperken tot de kern, hele lappen tekst achter elkaar, zonder alinea's, is ook niet prettig lezen.
Voorts is Google een zeer veelvuldig gebruikte bron van informatie, die zou je zelf ook best iets vaker kunnen raadplegen.

Kort en bondig met alle relevante info ( en eventueel screenshots ) is wat je helpt en onthou dat 99% van de forumgebruikers niet helderziend is.
Bovengenoemde zaken zijn de reden dat ik mij net eerder in deze topic heb gemeld, ik heb geen zin in een eindeloze discussie met steeds weer lappen verwarrende tekst, andere opmerkingen / vragen/ uitstapjes naar andere zaken.
Evengoed wens ik je succes met het vinden van de oplossing ( mogelijk het gebruik van een andere browser o.i.d. ).
 
De handelingen die verricht moeten worden zijn echt heel simpel, maar dat is via dit forum (met alleen tekst of plaatjes) lastig uit te leggen.
Wellicht kun je hulp vragen aan handig neefje/nichtje?
Als je het ziet gebeuren snap je het veel beter.
Of anders is er wellicht hulp te krijgen in wijkcentrum of bibliotheek, die hebben vaak een inloop-spreekuur voor computervragen.
 
Aan Scrapheat,
Je maakt je niet populair met je kritiek op mensen die je proberen te helpen, zeker niet met de manier waarop je je mening verwoord.
Dit antwoord had ik van jou verwacht. En ik kan het goed begrijpen dat je de medehelpers steunt, maar de waarheid ontwijken om elkaar toch gelijk te kunnen geven, terwijl iedereen duidelijk kan lezen dat het geen kritiek is dat ik neerpen. Of kun jij mij aanduiden waarmee hij mij precies helpt? Maar als ik gewoon lees dat het hem wel gelukt is zonder dat hij er verder op ingaat wat en hoe hij het precies heeft gedaan, wil jij dat helpen noemen, oké, maar ik vind dat absoluut niet! Dan heb ik duizendmaal liever dat hij gewoon antwoord dat hij het niet weet en niet vermeld dat hij zelf nummers maakt en die heeft geplaatst. Als jij kunt schrijven dat mijn teksten veel te lang zijn en kort en bondiger moeten zijn, daarin geef ik je volkomen gelijk. Andersom mag ik ook schrijven wat ik vaststel over mijn topics en hoe die beantwoord worden door de helpers. Of geldt de wet op het forum dat alleen de helpers alles mogen neer schrijven wat ze denken ,en de vrager steeds op zijn woorden moet letten?
Toch bedankt voor uw opmerking om verder te zoeken op het internet en het succes dat je me ermee wenst. A propos het antwoord van krullenbol is een heel verstandig en menselijk antwoord. Hij begrijpt volkomen mijn situatie en geeft dan ook de juiste richtlijnen.
grtz,
gilberto :d
Het topic mag worden gesloten.
 
Wellicht gebruik je gewoon het verkeerde programma om je afbeeldingen te bewerken..?
OctaFish gebruikt Paint.net ( dat is een aanwijzing ), ik ook zei de gek omdat dat veel eenvoudiger werkt als heel veel andere programma's.
Het gebruik van een andere browser was ook zo'n aanwijzing. Ik gebruik Firefox en daarmee lukt het uploaden ook probleemloos dus ergens doe je iets verkeerd, aan jou de taak om uit te vogelen wàt.

Je weet hoe ik over jouw manier van reageren denk, ik lees het als kritiek omdat jij het zo voorgekauwd wilt hebben dat je het nog met een blinddoek zelf zou kunnen.
Ook hoef ik niks te ontwijken om een ander gelijk te kunnen geven, geen flauw idee waar je die kul vandaan haalt :rolleyes:
Je maakt het jezelf onnodig moeilijk maar dat schijn je niet in te zien of te willen inzien.
Afijn, nogmaals succes gewenst met het vinden van de oplossing.
Deze topic sluiten kun je zelf, dat hoeft een ander niet voor je te doen, kwestie van je vertrouwd maken met de werking van het forum.:thumb:
 
... maar vertikt het om een woordje meer uitleg te geven over wat je precies hebt gedaan waardoor de foto zonder problemen is geladen. .. ja dat schrijft gemakkelijk, je doet wel de moeite om de berichten te tellen, maar een antwoord geven dat duidelijkheid schept voor mij geef je niet.
Ik heb precies gedaan wat jij hebt geschreven, niks meer en niks minder. Dus ik moet jou nu gaan uitleggen wat jij zelf hebt voorgesteld? Ik weet niet of dat nou echt gaat helpen....
En dat ik niet gelijk reageer, heeft niks te maken met jou niet willen helpen, maar alles met het gegeven dat mijn laptop min of meer is overleden, en ik dus de afgelopen dagen alleen maar bezig ben geweest met het proberen te reanimeren van het kreng. Zonder veel succes overigens. Tijdgebrek dus.

Verder tel ik de berichten niet, ik kijk naar het bericht nummer dat in de blauwe balk staat. Ik zou zeggen: iedereen kan dat :). Verder maak jij continue onderscheid tussen ‘cover art’ en afbeeldingen, maar voor een computer bestaat dat verschil niet. Een afbeelding van een platenhoes, een grazende koe of een stoeptegel: als de afmetingen identiek zijn, maakt een programma er geen enkel onderscheid tussen. Hooguit kan er een herkenningsalgorithme gebruikt worden dat over copyright valt.

Kortom: je herhaalt exact wat ik gedaan heb, en daarmee is voor mij dat deel van het verhaal klaar, want blijkbaar snap je dat aspect dus prima. Hoe kan ik het dan nog meer uitleggen?
Zoals gezegd: ik heb je handelingen voor het uploaden tot op de komma nauwkeurig opgevolgd. Niks meer, en niks minder. En dan werkt het dus prima. Ik zou niet weten hoe ik het anders zou moeten doen. Of beter zou kunnen uitleggen. Sterker nog: jouw uitleg is perfect, want werkt perfect.
 
Wellicht dat scrapheap de spijker op de juiste kop heeft geslagen, want ik heb mijn afbeelding óók geüpload met FireFox. Ik maak regelmatig mee dat FF het prima doet, daar waar Internet Explorer het nog wel eens laat afweten. En wellicht dat Chrome het ook prima doet. De opmerkingen van krullenbol, die jij menselijk en verstandig vindt, wellicht moet ik dat ook eens proberen: ‘vraag het een neefje of nichtje’ :). Briljanter kan een antwoord inderdaad niet zijn :D.
 
Afbeekling platenhoes vergroten naar 3000 x 3000

Thanks. Aan OctaFish. Blijkbaar lijkt het erop dat het hier in de richting van het "grote gelijk" begint te gaan. Dit hoeft niet voor mij. Ik ben 72 jaar en dus niet zo handig meer als de jeugd van tegenwoordig om alles te snappen over een grafisch programma. En als je dan reeds van bij de eerste vragen antwoorden krijgt zoals: het vinkje simpel weg halen bij "hoogte-breedteverhouding behouden" en jij schrijft dat dit verzieken is als je dit doet, wat leer ik daar uit. Je hebt natuurlijk gelijk. Maar je beseft niet dat je correspondeert met een persoon, die het woord "canvas" wel al gehoord heeft als de tweede zender van de VRT in België. Maar zeker niet als een term die in een grafisch progje wordt gebruikt zoals Paint.net en IrfanView. En je schrijft: "en vervolgens het canvas naar 3000x3000 pixels vergroot". Ja dat was Russisch of Latijns voor mij. Je gaat ervan uit dat iedereen dit kent en dit is niet zo. Dus een kleine verklaring hierover zou op zijn plaats zijn geweest. Zoals Scrapheat me reeds aanraadde heb ik op het internet gesnuffeld en even halt gehouden bij een artikel over de opties, die zijn ingebouwd in het betaalbare grafische programma Adobe Photoshop. En het toeval wilde dat ik daar de optie: "change canvas size" zag staan met bijgevoegde uitleg over de werking om een rechthoek om te vormen naar een vierkant. Ik heb dezelfde optie gevonden in het progje IrfanView en dit dan ook gebruikt om de foto van mijn platenhoes vierkant te maken. Nochtans had ik dit reeds gemeld in een topic, maar daar gingen jullie niet op in. Want met deze optie vervielen alle voorgaande voorbeelden en bewerkingen om een vierkant te maken met behulp van Auto -crop borders. Waarom niet onmiddellijk geantwoord dat ik de optie "Change canvas size " kon gebruiken in het grafische programmaatje IrfanView. Jullie vernoemden wil dat er buiten Paint van Windows ook een gratis grafische tool kon worden gedownload met de naam IrfanView. Ik krijg steeds meer en meer de indruk dat jullie niet inzien dat de antwoorden die jullie geven vaag zijn en niet daadwerkelijk helpen. OctaFish moest niet antwoorden dat hij met cancvas snel een vierkante afbeelding heeft gemaakt, hij moest mij uitleggen dat er een optie is in het grafische tooltje IrfanView waarmee je probleemloos een vierkante foto of afbeelding maakt. Daarvoor moet je geen helderziende zijn. En Octafish, het is zeker niet verkeerd om nichtjes en neefjes te raadplegen die er meer verstand van hebben,dan sommige andere personen. Maar ik heb geen neefjes en nichtjes dii dit voor mij zouden kunnen doen. Niettemin waardeer ik ten zeerste de hulp die aangeboden wordt op jullie forum. Ik ben hier reeds goed geholpen bij vorige vragen en waardeer dit ten volle. Je kan de bijlage openen met paint om een duidelijke screenshot te verkrijgen.
grtz,
gilberto :thumb:
 

Bijlagen

  • Chance canvas size.png
    Chance canvas size.png
    422 KB · Weergaven: 44
afbeelding platenhoes vergroten naar 3000 x 3000 px

Nogmaals dank voor de antwoorden.
Eureka!!! Het was een verwarrende start met hindernissen en onbegrip tegenover elkaar. Maar het resultaat is uitstekend. Ik geef toe dat ik soms wat te streng mijn mening verkondigde, maar de aanhouder wint en ja ik kan nu mijn afbeelding opladen op de release pagina van Amuse. Scrapheap had het bij het rechte eind toen hij vermoedde dat de browser op mijn pc wil eens de spelbreker kon zijn. Ik heb dus Mozilla Firefox gedownload en geïnstalleerd. Ook het feit dat wanneer ik met mijn laptop op het internet surf, verschijnt er regelmatig een melding dat mijn huidige webbrowser verouderd is. Ik opende Mozilla Firefox en laadde de release pagina van Amuse op. Ik merkte onmiddellijk dat er meer data te zien was deze keer dan de vorige sessies die ik had doorlopen. Ik was vol spanning toen ik op het punt kwam om mijn afbeelding te plaatsen. De twijfel was er nog altijd en met een klein hartje klikte ik op "open onder de map waar de afbeelding is in geplaatst. De cover art verscheen in de zwarte vierkante ruimte met het gele kruis. Wat een opluchting!!! Daarna volgde de upload van mijn wave bestand ook zonder problemen.Nadat ik nog wat gegevens moest invullen kon ik alles opslaan in goede orde. Hierbij dan ook mijn excuses voor de soms wat harde terechtwijzingen en dank voor de hulp.Weer een gerust en positief gemoed. Zoals een spreekwoord bij ons zegt: "Het loopt niet altijd van een leien dakje, maar de aanhouder wint." Zie bijlage.
grtz,
gilberto :thumb:
 

Bijlagen

  • EUREKA !!!.png
    EUREKA !!!.png
    729,6 KB · Weergaven: 37
Gefeliciteerd met je uiteindelijke succes....:thumb::thumb:
Zo zie je maar hoe simpel het kan zijn....

Hieruit blijkt maar weer eens hoe belangrijk het is dat je alle relevante informatie verstrekt.
Had je die opmerking over "verouderde webbrowser" eerder vermeld, dan had je al veel eerder de tip gekregen om eens een andere browser te proberen, van mij of een andere helper.
Waarschijnlijk heb je al die tijd nog met Internet Explorer gewerkt en die wordt niet meer ondersteund door Microsoft, dat is ook uitgebreid in het nieuws geweest.
Microsoft heeft een nieuwe browser met de naam Edge uitgebracht in Windows 10.

Excuses zijn wat mij betreft niet nodig, ik ken je onderhand een beetje :D en lees er wel tussendoor, anderen mogelijk niet.
Leeftijd, tja,.....ik zit wat dat betreft een decennium achter je ( in de achtervolging dus :p ) en ook niet met computers opgegroeid maar er ( min of meer noodgedwongen ) al wel ruim 25 jaar mee bezig.
Al doende leert men, veel doen, proberen en vooral lezen...dat is hoe ik mijn kennis heb opgedaan, uiteraard beperkt tot veel gebruikte programma's en hardware.
Programmeren e.d. zijn niet aan mij besteed, het trekt me domweg niet.

Hoe het ook zij, jij hebt je doel bereikt en daar was het om te doen, ik wens je dus op voorhand een fijn weekend.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan