Afbeelding plek maken met vba

Status
Niet open voor verdere reacties.

mbakker71

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2012
Hallo,

weet iemand misschien de vba code om een afbeelding plaats te maken. ik wil graag als de klant 3 afbeelding upload dat die dan 3 afbeeldingen plaats in de form zelf

met vriendelijke groeten,
Martijn Bakker
Mccain Foods Holland B.V

Dat wordt bijzonder lastig, omdat je dan met VBA het complete formulier moet ontwerpen. Ik zou dat niet eens overwegen, laat staan beginnen. En als het voor mij al niet te doen is, denk ik (al zou je best een veel betere programmeur kunnen zijn dan ik) dat het voor jou ook een stap te ver is. Je zou hooguit kunnen overwegen om een formulier te ontwerpen waar de afbeeldingsobjecten al op staan, maar onzichtbaar. Je laat dan code draaien die ze vult, en zichtbaar maakt.

ik begrijp dat het zeer lastig is. want ik wil voor iedere record een afbeelding zichtbaar maken alleen als het bijv 100 records zijn dan wordt het risico op RSI wel heel groot als ik 100 afbeeldingsobjecten moet plaatsen haha

ik kreeg opeens een idee om gewoon een form te maken voor meerdere items.(een vorm die alle records laat zien opeen form) en dan plaats ik daar een afbeelding met een OLE object.

Probleem opgelost lijkt mij :D

tips zijn van harde welkom

martijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan