afbeelding selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

sonorgeek

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2008
Hallo,

Ik ben bezig met het aanpassen van een CMS. Nu heb ik een gedeelte waar de gebruikers een afbeelding kunnen uploaden.
Bijna alles werkt, alleen nu moet ik een afbeelding selecteren. Deze worden uit een directory gehaald.
Nu ben ik op internet aan het zoeken geweest naar voorbeelden van selecteerscripts (gemaakt met javascript).
Deze heb ik echter niet (lees: geen goede/geen bruikbare) kunnen vinden.

Ik weet al wel dat ik hoogstwaarschijnlijk gebruik moet maken van GetElementById.

Groetjes Dennie

Het hangt er van af wat je wilt.

Wil je dat gebruikers een afbeelding kunnen uploaden, dan moet je een <input type="file" /> gebruiken.

Wil je dat gebruikers uit een lijst afbeeldingen kunnen selecteren die al op de server staan, dan kun je het beste php gebruiken, of een combinatie van php en Ajax. Maar als je nog iets wilt doen met de geselecteerde afbeelding (als avatar instelling of iets dergelijks) dan zul je zoiezo een database moeten gebruiken. En dat kan zoiezo niet met javascript. Maar wel weer met de combinatie php+ajax natuurlijk.

Je kunt iig geen lijst maken van afbeeldingen op iemands computer en de gebruiker daar uit laten selecteren. Dat zou erg onveilig zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan