afbeelding springt naar paginarand.

Status
Niet open voor verdere reacties.

marianneke

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 feb 2001
Als ik een afbeelding invoeg in Word 2003, en die staat wat dicht onder de bovenmarge, dan pringt ie bij ietwat verplaatsen al meteen tegen de rand van de pagina, over marge en koptekst heen. Verplaats ik hem wat naar beneden, moet ik hem onder zeker 3-4 regels tekst zetten wil ie blijven staan.

Onder opmaak Tekstomloop Vierkant. Bij Geavanceerd ook al eea uitgeprobeerd, maar niet de oplossing gevonden. Optie In tekstregel voldoet niet in dit geval niet, tekst moet mooi naast plaatje staan.

Moet ik hiervoor een standaardinstelling doen, of het plaatje anders opmaken?

Kun je een document in de bijlage zetten?
dan kunnen we jou opmaak nakijken.

Oeps, beetje lastig. Zijn dingen van mijn werk... dus niet zomaar weg te geven.

Kun je zó niet een idee krijgen.

Nee, dat wordt ook lastig.
Kun je tekst en afbeelding aanpassen, zodat het voor onls leesbaar is?

Zowel de tekst als de afbeelding zijn niet geschikt om hier te plaatsen. Dus voor deze brief gaat het dan over. Ik heb dit al al wel vaker gehad. Alleen weet ik niet meer zó wanneer dat was. Gelukkig gaat het meestal wel goed, daarom denk ik dat er "iets"met de opmaak van het plaatje is. Ik zal komende week eens even kijken of ik het weer tevoorschijn kan krijgen.

Ik stel voor om dit nu even te laten voor wat het is. Zodra ik het weer heb, en het document is te plaatsen, meld ik me weer in dit topic.

Tot zover alvast bedankt voor je meedenken.

Daarom juist de vraag of je de afbeelding en tekst kunt wijzigen in een noncence document.
Maar ja,.... de keuze is aan jou.

Ik snap wel wat je bedoelt, maar als ik dat plaatje vervang door een ander dan gaat het wel goed, dus dat lukt niet...

Da's dus voor mij ook het vervelende: meestal gaat het gewoon goed. Als ik soms een plaatje invoeg, gewoon zoals altijd, treedt dit op. Ik zoek onder de opties van tekstomloop (om kader), Geavanceerd. Maar is bij alle plaatjes gelijk. Verder kan ik ook geen verschillen ontdekken.

Maar ik laat de vraag gewoon staan, ik heb het al meerdere keren gehad dus zal wel weer gebeuren.

ik heb het weer. In de bijlage op pag 2. Wil je nu eens kijken? ben benieuwd!

Ik heb het document bekeken, en het plaatje verplaatst, maar kan tot nog toe geen fout ontdekken.
Zie screenshot.

Laatst bewerkt:
Kun jij dat plaatje prcies NAAST de tekst zetten dan? Bij mij gaat dat niet: òf zo tegen de bovenrand, of een stuk lager dus onder de aanwezige tekst.

Tuurlijk, kleine moeite :)

Laatst bewerkt:
Ja, ik zie het.
Dàt gaat dus niet bij mij....
Dus conclusie: zit niet in de opmaak van het plaatje, maar ws in een instelling in mijn Word...
Mee eens?

Ja, alleen heb ik nog geen idee waar je dat zou moeten zoeken.
Ik zal straks een screenshot plaatsen, wat ik voor instellingen heb gebruikt, ivm tekst-omloop bij het plaatje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan