afbeelding toevoegen aan record.

• Onderwerp starter Onderwerp starter baws
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

baws

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 apr 2010
Hallo, ik ben een echte film fan en heb dus ook een hele collectie.
nu ben ik in access een database aan het maken met de titel genre datum en cover.
ik wil graag een afbeelding invoegen met het dvd hoesje, maar weet niet of dit mogelijk is.
mvg

Dat is zeker mogelijk; afhankelijk van de versie van Access die je gebruikt kan dat makkelijk of niet. Wat je in ieder geval niet moet doen: de afbeeldingen opnemen als object in je database, want daar wordt hij gruwelijk groot van. Je moet de afbeeldingen dus koppelen aan de database. Vanaf 2007 schijnt dat prima te kunnen, met oudere versies moet je dat via VBA programmeren. Hoe je het ook wilt doen: op het forum zijn het afgelopen jaar verschillende voorbeelden geplaatst van databases met afbeeldingen. Bijvoorbeeld deze.

Dan schijnt het dat je afbeeldingen kunt koppelen in een veld, door het juiste veldtype te kiezen. Zelf blijf ik met een grote boog om versies vanaf 2007 heenlopen, dus ik kan je niet precies zeggen hoe.

In Access 2010 gebruik je daar het veld "Bijlage" voor. In het formulier dubbelklik je op het veld "Bijlage" en dan selecteer je de locatie van het fotobestand en klaar is Kees.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan