afbeelding toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

chiel1974

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2004
soms zie ik vragen met als bijlage een afbeelding van je beeld scherm. bv een afbeelding van een foutmelding. hoe kan ik zo 'n schermpje opslaan en dus eventueel ook als bijlage toevoegen ?

- Zoek de knop van Print Screen (PRT SC), meestal in de buurt van de PageUp of die kant op (soms in combinatie met de SHIFT-toets)
- Open daarna een programma als Paint (Start -> Alle programma's -> Bureau-acc -> Paint)
- Kies nu bovenin het menu 'Bewerken' voor plakken.
- Kies daarna bij menu 'Bestand' voor 'opslaan als...' en kies je naam en extensie (jpg, bmp, etc.)

Succes en greetz,

Tijmen :cool:

Ik gebruik Screenprint32.
Deze voert alle taken voor je uit en slaat je screenshot gelijk op in de door jou uitgekozen locatie.
Niks meer met paint en zo doen:thumb:

Ik plak die printscreen altijd in powerpoint, dat gaat altijd goed. Ik had altijd problemen met Paint, vandaar...
Powerpoint gaat een stuk makkelijker, ook met het vergroten of verkleinen van de afbeelding en het opslaan. Bij mijn Paint kon ik niet opslaan als .jpg, alleen in .bmp en op de één of andere manier 'pakten' mijn bijlages dan niet.

Geplaatst door Thea41
Ik plak die printscreen altijd in powerpoint, dat gaat altijd goed. Ik had altijd problemen met Paint, vandaar...
Powerpoint gaat een stuk makkelijker, ook met het vergroten of verkleinen van de afbeelding en het opslaan. Bij mijn Paint kon ik niet opslaan als .jpg, alleen in .bmp en op de één of andere manier 'pakten' mijn bijlages dan niet.

Windows 2000 toevallig?

Ik gebruik altijd paint.

Powerpnt mag wat mij betreft ook maar Word maakt de afbeeldingen zo klein. En dan gaan mensen lopen bijsnijden en doen en is er helemaal niets meer van te lezen :).

Ook "another screen capture tool" is een handig proggie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan