• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

afbeelding tonen aan de hand van een nummer in een cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

dabber09

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2011
1739272393706.png
Hallo,
Ik heb een bestand van artikelen en niet iedereen weet hoe het artikel er uitziet.
Hoe kan ik het maken dat als artikel 4101010 in een cel wordt ingegeven er dan ook een afbeelding te zien is.
Zodat de monteur ook meteen kan zien om welk artikel het gaat.

1739272645748.png

Hoe dikwijls zou er al geschreven zijn dat wee in foto's geen code kunnen plaatsen. daarvoor hebben we een excel voorbeeld bestandje nodig.

Da's simpel als als je de plaatjes met als naam het artikelnummer in een bepaalde map hebt staan.
Verder zie #2.

heb je daar een voorbeeld van hoe ik dat moet doen er zijn 100 artikelen.
Dus het moet in VBA gedaan worden?

ja zit in Office 365 maar weet even niet hoe ik dat moet doen. Heb wel een beetje hulp nodig. hihi

ja zit in Office 365 maar weet even niet hoe ik dat moet doen. Heb wel een beetje hulp nodig. hihi
Kijk eens naar mijn voorbeeld.

Eerst moet je alle foto's van je stukken in Blad 2 zetten, in kolom H.
en dan is het op blad series gewoon gegevensvalidatie en VERT.ZOEKEN

1739290568033.png

heb het gezien maar hoe zet ik daar dan mij foto's. nu staat er onbekend.
Zolas gezegd ben een leek op dit gebied

heb het gezien maar hoe zet ik daar dan mij foto's. nu staat er onbekend.
Als je onbekend krijgt, werk je niet met Office 365

Kijk eens op volgende link:

Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.

Als je in werkblad Series in kolom A een van de artikelnummers intoetst waarvoor in werkblad Blad2 in het commentaar in kolom "Series" een plaatje is opgenomen dan wordt dat commentaar gekopieerd naar de cel waarin je zojuist het artikelnummer hebt ingetoetst.

Bijlagen

bij mij werkt dit niet, sorry krijg steeds de melding #onbekend
Slaat dat op het voorbeeld uit #13? Zie je wel een afbeelding als je de muis over een van de opmerkingen in kolom G op Blad2 beweegt? En als je de muisaanwijzer boven cel A30 in werkblad "series" houdt? En wordt er wel een opmerking gekopieerd naar de cel waarin je het artikelnummer hebt ingetoetst? Dat moet natuurlijk wel een artikelnummer zijn waarvoor in Blad2 een plaatje in het commentaar staat.
Als je de afbeeldingen (.png, .jpg?) van de artikelen in een aparte map hebt staan zijn er ook nog andere manieren om een plaatje te tonen.

@ AHulpje,
Voor mezelf zou ik nooit (correctie: bijna nooit, dus niet té fanatiek) overwegen foto's in een bestand te bewaren, maar meningen mogen uiteraard verschillen;)
Voor het overige enkel één kleine opmerking: je EnableEvents-instructies (resp. False en True) staan niet op hetzelfde niveau wat vlug problemen kan geven.

@Enigmasmurf
Een hele verzameling plaatjes moet je inderdaad niet in je document opslaan, vandaar ook mijn opmerking over de "aparte map", maar omdat er al foto's in de opmerkingen waren opgenomen heb ik onderhavige methode gekozen. En die EnableEvents heb ik in een later stadium direct om het .Copy statement heen gezet en heb daarbij verzuimd de originele aan het begin van de Sub te verwijderen, oeps.

@dabber09
Heb je de foto's ook in een map staan?

Dat laatste vroeg ik eigenlijk al in #3 en is geen reactie op gekomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan