• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

afbeelding tonen aan de hand van een nummer in een cel

Status
Niet open voor verdere reacties.
helaas gaat dit me tever en kan ik niet meehouden met jullie info.
Dus stop ik ermee om voor de monteurs foto's te laten zien bij een artikelnummer.
bedankt allemaal

1739377735874.png
1739377769030.png

Wel een aparte map met foto's, wel maar twee omdat ik niet alle wil downloaden en het toch niet werkt.
Inderdaad Windows 10 home wel upgrade naar Windows 11
1739378136991.png

Het gaat niet om Windows maar om Office.
Als je alle foto's met als naam het artikelnummer in 1 map hebt staan is simpel te maken met een stukje VBA.

@ dabber09

Hoewel je het hier al meermaals anders hebt vernomen ben je blijkbaar niet erg gewillig om te geloven dat het kan, en zelfs heel eenvoudig kan. Ik heb je dan maar een rudimentair voorbeeldje gemaakt, en het samen met de bijhorende afbeeldingen in een zipje gestoken. Gewoon uitpakken, eventueel 'blokkering opheffen', en je kan meteen testen. Het is zo gemaakt dat het Excel-bestand en de afbeeldingen in dezelfde map moeten staan, maar dat is enkel als voorbeeld, en kan dus ook anders. De benamingen van de afbeeldingen moeten identiek zijn aan de inhoud van de betreffende cellen, maar ook daar valt indien gewenst een mouw aan te passen, bv. met een verborgen kolom.
Je zal er waarschijnlijk niet op exact dezelfde wijze gebruik van willen maken, maar als je daar zelf niet uit komt en ons er duidelijkheid over verschaft zal dat rap in orde zijn.
Om je laatste twijfels weg te nemen: meerdere mensen met dezelfde interesse als de mijne werken met een door mij ontworpen bestand waarin een kleine 11000 afbeeldingen kunnen voorkomen. Dat is dan niet op een werkblad maar in een userform, maar in grote lijnen is dat hetzelfde principe.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan