• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

afbeelding tonen of verbergen

• Onderwerp starter Onderwerp starter tkint
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tkint

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2011
Beste,

Ik wil een afbeelding tonen of verbergen op basis van de waarde van een for-next lus. Mijn vba-code kan beter maar ik ben een selfmade-man op gebied van programmeren.

Bijlagen

De code kan ongetwijfeld wel anders zo niet beter, maar eerst maar eens kijken na de aanpassing zoals hier onder.
Activedocument wordt Activesheet.

En dit zal kleiner dan moeten zijn.
Code:
If thisjob + 1 [COLOR=#ff0000]< [/COLOR]Val(endjob) Then

Beste Harry,

Ik krijg, net zoals met Activedocument, de foutmelding "Object vereist".

Beste Harry,

Ik kan het nu niet uitproberen want ik heb mijn laptop momenteel niet ter beschikking. Ik breng vanavond verslag uit. Alvast harteliijk dank voor de support.

Heb er maar even wat anders van gemaakt. In de inputbox mogen alleen getallen ingevoerd worden, de code stopt als als de eindwaarde kleiner is dan de beginwaarde en het wegschrijven wat vereenvoudigd.

Code:
Sub VenA()
  c00 = Application.InputBox("Nummering vanaf :" & Chr(13) & "Gebruik 0 om de opdracht te onderbreken.", "Vanaf", , , , , , 1)
  If c00 < 1 Then Exit Sub
  c01 = Application.InputBox("nummering tot en met :" & Chr(13) & "Gebruik 0 om de opdracht te onderbreken.", "Tot en met", , , , , , 1)
  If c01 < 1 Or c01 < c00 Then Exit Sub

For j = c00 To c01 Step 2
    Range("I3:K3").Value = Array(j, "", j)
    t = (j < c01) And (c01 - j) Mod 2 = 0 + Abs((c01 - c00) Mod 2 = 1)
    ActiveSheet.Shapes("Afbeelding 2").Visible = t
    Range("I20:K20") = IIf(t, Array("kaartno:", "", "kaartno:"), "")
    Range("I18:K18") = IIf(t, Array(j + 1, "", j + 1), "")
    ActiveSheet.PrintPreview
  Next j
End Sub

Beste HSV en VenA,

Beide VBA-codes functioneren en zijn pareltjes van gestructureerd programmeren. Beide forumleden, bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan