afbeelding uit keuzelijst in rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

nelleh

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2005
Hallo,

Ik heb een formulier waar je via een keuzelijst een afbeelding moet kiezen (je kiest de naam van de afbeelding). Deze lijst haal ik uit een tabel (tbl_logo) die 2 velden bevat, nl, 'naam' en 'logoafbeelding'.

dan druk je op print en ga je naar het rapport. Ik wil nu dat op dat rapoprt de gekozen afbeelding wordt geprint. Op het rapport heb ik een afbeelding geplaats. Ik zou nu de direcory+filenaam van de afbeelding hierin kunnen plakken. Ik weet alleen niet hoe ik aan die gegevens kom.

In het voorgaande formulier kan ik niet bij de directorynaam komen van de afbeelding via die keuzelijst. Ik heb toen een extra veld toegevoegd aan mijn tabel tbl_logo, en die noem ik 'logoplaats', waar ik dan de directory van de gekozen afbeelding in zou kunnen zetten. Als die dan gevuld is, dan gebruik ik gewoon die string in mijn rapport.

Alleen ik als ik dan de tabel tbl_logo mijn logo invoer, dan kan ik niet aan de directorynaam komen.... ik gberuik dit:

Private Sub logoafbeelding_AfterUpdate()
Dim a As String
a = Me.logoafbeelding.SourceDoc
End Sub

sourcedoc is leeg! waarom?

Ik snap weinig van je verhaal.
Als je ergens een afbeelding hebt, dan heb je ook de naam van de afbeelding en de locatie van de afbeelding.
De code die je geeft doet niets. a is een locale variabele, die vul je en je doet er vervolgens niets mee.

Je kunt nu twee dingen doen:
- Leg eens duidelijk uit wat je precies wilt bereiken. Zonder formulieren, zonder rapporten, gewoon functioneel vertellen wat je wilt.
- Post je mdb en geef aan waar je probleem zit. Dan wordt het misschien voor anderen duidelijk wat precies het probleem is.

Hoi,
het is altijd lastig om iets duidelijk over te brengen. Voor mij lijkt het zo logisch :D .

Ik heb een tabel LOGO met 2 velden, naam en logoafbeelding . De 1ste is type tekst en de tweede is type ole-object. Die heb ik gevuld met namen en bijbehorende logo's (jpg-tjes).

Dan heb ik een formulier van waaruit je een printopdracht kunt geven. Binnen dit formulier kies je een specifiek record wat afgedrukt moet worden en een specifiek logo . Hierna wordt een rapport aangeroepen die het record en het gekozen logo afdrukt. Het record en het logo hebben in principe niets met elkaar te maken, degene die de printopdracht geeft bepaald welk logo hij op zn rapport wil hebben.

Het logo kiest hij via een keuzelijst (die weer refeert aan de tabel LOGO eerder genoemd).

Mijn probleem is nu het gekozen logo op het rapport te krijgen. Op het rapport heb ik een afbeelding geplaatst. Ik dacht nu door bij de eigenschap 'sourcedoc' (ik heb de engelse versie sorry) van afbeelding , de naam (+directory) van het gekozen logo te gebruiken, een makkie te hebben.

Echter ik weet niet hoe ik aan de naam+locatie van de gekozen logo kom? Ik kan de juste eigenschap niet vinden van het ole-object waar dit in staat.

Ik hoop dat de vraag wat duidelijker is nu.

:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan