Afbeelding uit rapport meenemen naar .rtf

Status
Niet open voor verdere reacties.

MirjamV

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2017
Dag! Ik heb een rapport gemaakt waarin meerdere afbeeldingen voorkomen, deze afbeeldingen zijn ingesloten.
Wanneer ik via script het rapport aanpas en opsla als .rtf, dan gaan de afbeeldingen niet mee.

Ik gebruik DoCmd.OpenReport en Do.Cmd.OutputTo.

Suggesties?

Bedankt!

Welke applicatie? (ik vermoed Access) Heeft het voordien wel gewerkt? Wat verander je precies? Waarom gebruik je ingesloten afbeeldingen?

Hoi,

Dank voor je vragen, goede vragen!

Het gaat inderdaad op Access, het heeft nog niet eerder gewerkt en ik verander ook niets (de afbeeldingen gaan overigens wel goed mee wanneer het rapport wordt "geoutput" naar een PDF, maar daar ondervind ik weer andere problemen. Ander verhaal). Ik heb geen sterke argumentatie voor de ingesloten afbeeldingen, maar de andere varianten werken ook niet.

Stel gerust meer vragen!

Welke Access verzie gebruik je? En kun je een voorbeeldje plaatsen? (Dat laatste is natuurlijk niet echt een vraag...)

Ik heb het maar even in een eigen db nagespeeld, en je hebt gelijk: in een RTF bestand krijg je alleen de tekst mee. Lijkt mij achteraf gezien ook wel logisch, want een afbeelding is op zichzelf geen tekstobject, en dat is wat je overzet. In Word moet je voor elke afbeelding een grafisch kader aanmaken. En dat kan niet via deze manier van exporteren. De PDF optie werkt bij mij perfect, dus ik snap eerlijk gezegd niet helemaal waar bij jou het probleem zit/

Wil je de afbeeldingen óók overzetten, dan moet je dat via een Mailmerge doen vrees ik. Dat gaat overigens prima verder, dus dat mag het probleem niet echt zijn. Maar rapporten zijn natuurlijk prima in Access te maken; ik voel maar heel zelden de behoefte om een rapport naar Word of Excel te exporteren. Waarom zou je met een Toyota Aygo naar Parijs rijden als je ook een mooie Jaguar voor de deur hebt staan? :D.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan