afbeelding van jpg of PDF in mail plakken wordt wazig

Status
Niet open voor verdere reacties.

wen250

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2007
Berichten
81
Hallo,

Ik wil graag een afbeelding in een e-mail plakken welke ik gemaakt heb in Photoshop. Als ik een momentopname maak in de PDF en plak in de mail wordt hij wazig. Een jpg lukt mij niet rechtstreeks te kopiëren naar een e-mail, deze moet ik eerst kopiëren naar Word bv en dan weer kopiëren en plakken in een e-mail, anders voegt hij het bestand toe als een bijlage. Ook dan wordt hij wazig.

Weet iemand een oplossing? Kan ik vanuit Photoshop (Elements 6) nog iets anders doen?

Alvast bedankt!

Groeten,
Wendy
 
Hallo Wen. Probeer eens een normale foto (JPG) die niet gemaakt is in photoshop als bijlage naar jezelf te sturen. (Testen) Niet wazig dan ligt het aan je instellingen van Photoshop denk ik.
 
Hallo Manamana,

Dank je wel voor je reactie.Als bijlage komt de gemaakte afbeelding (in Photoshop) scherp aan. Als ik een andere jpg als bijlage verzend komt hij scherp aan.
Het gaat echt mis met het kopiëren naar Word, dan wordt hij onscherp.
Enig idee wat ik kan aanpassen in Photoshop?
 
Ik heb het redelijk kunnen oplossen. Word openen, dan invoegen afbeelding, dan kopiëren en plakken in Outlook. Dan is de afbeelding redelijk scherp. Maar als jij weet hoe je instellingen aan kunt passen zodat het net zo scherp is, graag!
 
Hallo Wen dat is net wat ik je wilde antwoorden, dat heb je mooi gedaan. :thumb: Maar er is meer. Als je in word zit dan zie je helemaal rechtsonderin in je beeldscherm staan 100 %. Dat zou goed moeten zijn. Normaal gesproken is dit ook altijd 100 %. Probeer maar eens een foto in word een foto te plakken en klik op de min of plus - + rechtsonder. Dan zie je dat, als je deze groter gaat maken naar bijvoorbeeld 300 of 400 %, je beeld een enorme grootte aanneemt. Dan word de foto dus helemaal wazig.

Over de werkbalk, statusbalk: Zie je de statusbalk niet dan ga je met de muis helemaal naar boven in je beeldscherm. Klik op rechts met je muis en vink je statusbalk aan. Als het goed is verschijnt dan die 100 % rechts onderin je beeld. Maar ik neem aan dat dit bij jou goed staat.

Zie voorbeeld
Statusbalk.JPG

Opmerking: De afbeelding wordt omgezet in pixels met de resolutie van het bestand waarin je de afbeelding plakt. Slimme vectorobjecten worden niet omgezet in pixels.

Lees hier alles over. Klikje
 
Hoi,
Onderin staat hij op 100%, dus dat maakt niet echt een verschil. Het blijft gek, ook al is het beter geworden zodra de afbeelding wordt opgeslagen en dan invoegen in Word, maar net zo scherp als in Photoshop wordt het niet.
 
Wellicht deze oplossing voor je foto als bijlage te versturen, maar dan rechtstreeks. Het eerste wat je moet doen is ervoor te zorgen dat de afbeelding op het internet gevonden kan worden. Inderdaad, om een afbeelding in te voegen in een HTML-bestand, moet de afbeelding door iedereen worden gezien. Je kan bijvoorbeeld de afbeelding opslaan in je Skydrive via http://skydrive.live.com.
Heb je die dan zou dat op die manier kunnen. Kopieer het en plak het vervolgens in je Hotmail en/of outlook. Maar ik weet niet of je skydrive hebt. Zo doe ik het meestal zelf. Ik heb geen photoshop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan