afbeelding vastzetten in Word 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

JHdeJong

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2013
Hallo allemaal,
Graag krijg ik hulp bij het volgende.
Aan de rechterkant van een worddocument wil ik een afbeelding op een vaste plaats invoegen.
Het lukt mij niet om de afbeelding te verankeren. Welke opties moet ik kiezen zodat er niets aan de positie noch aan de vorm van de afbeelding kan worden veranderd. Ik ga dit gebruiken als sjabloon voor briefpapier. Kun dit ook met een wachtwoord beveiligen? Net als in Excel?
Bedankt voor reactie.
Met vriendelijke groet,
Henk.

Rechtermuis op afbeelding -> tekstterugloop -> contour
Plaats de afbeelding op de gewenste positie. De tekst zal eromheen worden geplaatst.

Voor het instellen van een wachtwoord klik hier

Hallo bartmill.

Bedankt voor je snelle reactie.
Als ik de instructies volg, die u voorstelt, dan kan ik nog als ik het sjabloon gebruik om een document te maken, de afbeelding verplaatsen.
Dus moet ik kennelijk nog iets instellen.
Bedankt voor reactie

De afbeelding zal niet uit zichzelf verplaatsen. Dus als u er niet aan komt zal er niets gebeuren, of is dit geen optie?

Inderdaad de afbeelding verplaatst zich niet zelf. Maar gebruikers, ik weet dat uit ervaring, proberen altijd iets. En dan wordt de afbeelding verplaatst of verkleind. Dan kun je net zo goed geen sjabloon gebruiken want dan ziet iedere brief er qua opmaak anders uit. Dat willen we niet, de correspondentie moet er uniform uitzien. Ik wil dus dat de gebruiker niets aan de opmaak van het briefpapier (sjabloon) kan doen, alleen tekst intikken in vooraf gedefinieerde lay-out. Dat moet toch kunnen? In Excel kan je cellen blokkeren en het werkblad beveiligen zodat de gebruiker alleen kan invoeren. Moet ik het misschien in VBA doen? Maar hoe dan?

Nog even toevoegen. In Word kan je koptekst zetten die redelijk beschermd is. Zoiets wil ik ook, maar dan aan de rechterzijkant.

Speel eens met die koptekst. Kun je daar de afbeelding niet gewoon slepen en op je gewenste positie zetten? Vervolgens zet je de koptekst op slot.

Een afbeelding in een koptekst is niet altijd even handig, tenzij je de koptekst op <Eerste pagina> zet. Anders wordt hij herhaald op de overige pagina's. Zolang een afbeelding op een pagina staat, kan een beetje gebruiker hem inderdaad makkelijk aanpassen, ook al zet je het slotje erop (dat zou ik zeker doen (<Anker vergrendelen> op Aan, en <Object met tekst verplaatsen> Uit). Wellicht dat je de afbeelding in een beveiligde sectie kunt zetten, met tekstvelden. Dan kan er niks meer kapot gemaakt worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan