Houd er wel rekening mee dat die files allemaal geladen worden als je de pagina opent.
Ja,
dat geldt voor de css-hover methode. Dan worden de grote images meteen al bij het downloaden van de pagina meegenomen - ze zijn alleen met css tijdelijk buiten het gezichtsveld geplaatst (totdat je hovert).
Met 14 afbeeldingen van ca. 450kB (zoals op de pagina
tram_4.html) is dat samen zo'n 6,3MB.
Dat zal niet allemaal meteen beschikbaar zijn op het moment dat je gaat hoveren...
Maar ...
dat geldt niet voor de javascript-methode van het
Hover-Wissellijstje met javascript.

Daar worden alleen de kleintjes en het eerste grote image binnengehaald bij het openen van de pagina.
Pas als je over een kleintje hovert, wordt de betreffende grote gedownload. Dat geeft per stuk iets downloadtijd (net als bij een klik-vergroting), maar je hoeft niet te wachten tot eerst alles binnen is.
Maar nu ik de site nog eens bekijk, denk ik dat er bij het hover-idee nog iets heel anders gaat spelen: ruimtegebrek!
Ik kom daar binnenkort op terug.
Met vriendelijke groet,
CSShunter
website-galery.php, die heel erg lijkt op de tram-pagina's.
Makkelijk in de html te zetten, scriptje van 4.5kB nodig, niks geen jQuery perikelen.
Foto-formaat van de grote past zich automatisch aan aan het formaat van het beeldscherm: altijd zo groot mogelijk.
De grote worden ook hier pas gedownload als ze nodig zijn.
Dus goed voor honderden of duizenden thumbnails op een pagina.
(/edit)