RonaldGJ
Gebruiker
- Lid geworden
- 28 apr 2007
Beste mensen,
Ik heb een script die afbeeldingen verkleint. Ontzettend simpel, maar het werkt! Maar niet bij alle afbeeldingen. Ik heb het eerst zelf gemaakt, maar uiteindelijk een script van php.net gehaald, omdat het niet werkte.
Dit is het script:
Ik heb de afbeelding in dezelfde map staan als dit PHP-bestand. Maar nu is het zo dat bij de meeste JPG/JPEG-bestanden het gewoon doet, maar bij 2 die ik gemaakt heb in Photoshop het niet doen. Het waren ontzettend grote afbeeldingen. Eerst dacht ik dat het daar aan lag. Een daarvan heb ik verkleind naar een grootte, net zoals een die het wel doet.
Maar ook dan doet hij het niet.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Vast bedankt!
Gr. Ronald!
Ik heb een script die afbeeldingen verkleint. Ontzettend simpel, maar het werkt! Maar niet bij alle afbeeldingen. Ik heb het eerst zelf gemaakt, maar uiteindelijk een script van php.net gehaald, omdat het niet werkte.
Dit is het script:
PHP:
<?php
// File and new size
$filename = '!!!.jpeg';
$percent = 0.5;
// Content type
header('Content-type: image/jpeg');
// Get new sizes
list($width, $height) = getimagesize($filename);
$newwidth = $width * $percent;
$newheight = $height * $percent;
// Load
$thumb = imagecreatetruecolor($newwidth, $newheight);
$source = imagecreatefromjpeg($filename);
// Resize
imagecopyresampled($thumb, $source, 0, 0, 0, 0, $newwidth, $newheight, $width, $height);
// Output
imagejpeg($thumb);
?>
Ik heb de afbeelding in dezelfde map staan als dit PHP-bestand. Maar nu is het zo dat bij de meeste JPG/JPEG-bestanden het gewoon doet, maar bij 2 die ik gemaakt heb in Photoshop het niet doen. Het waren ontzettend grote afbeeldingen. Eerst dacht ik dat het daar aan lag. Een daarvan heb ik verkleind naar een grootte, net zoals een die het wel doet.
Maar ook dan doet hij het niet.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Vast bedankt!
Gr. Ronald!