• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afbeelding vervangen door muisklik

Status
Niet open voor verdere reacties.

albundy33

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2008
Hallo,

ik heb een standaard excel-bestand, waarin collega's dagelijks gegevens invoeren, en dat bij iedere dienstwissel moet worden weggeschreven onder een aparte bestandsnaam. Ik heb hiervoor een macro aangemaakt,
gekoppeld aan de afbeelding van een grote diskette, die op basis van ingevulde gegevens in bepaalde cellen,
automatisch een specifieke bestandsnaam aanmaakt.
Omdat het originele excel-bestand een alleen-lezen bestand is, zodat niemand hier per ongeluk aanpassingen in kan maken,
moet men begin dienst even op de diskette klikken, om een bestandsnaam aan te maken waaronder verder gewerkt kan worden, waarbij de autosave-functie werkt.

Nu komt het regelmatig voor dat mensen vergeten om in het begin op de diskette (macro) te klikken.
De vraag is nu gekomen, of het niet mogelijk is, om op het moment dat ze op de diskette (macro) klikken,
de huidige afbeelding automatisch te laten vervangen door een andere afbeelding, zodat ze duidelijk zichtbaar hebben,
dat het bestand gesaved is. (Systeem verbindingen met de servers van onze moedermaatschappij worden om de x uur gereset, waardoor hun werkomgeving soms wegvalt, afhankelijk op welke server ze zijn ingelogd.)

Ik heb overal gegoogled, maar kan niks vinden, ik wil dus dat de bestaande afbeelding, die reeds aan een macro is gekoppeld, vervangen wordt door een andere afbeelding nadat er voor de 1e op geklikt wordt.

Wie kan helpen??

Je kan de image in een imageframe vervangen met een macro. Als je beide plaatjes op een verborgen sheet zet kun je zelfs eenvoudig schakelen tussen beiden. Je kunt eventueel ook een gekleurd frame om het plaatje zetten of de kleuren via toolsettings aanpassen. Je hebt dus wel wat opties

Je kan ook bij het openen van het document deze direct opslaan met een andere naam, volledig automatisch. Dan werken ze direct in het nieuw opgeslagen document en is de hele exercitie met dat plaatje en het klikken erop niet nodig.

@ Edmoor, automatisch onder nieuwe naam opslaan bij het openen, is helaas niet mogelijk.
De bestandsnaam moet worden samengesteld uit een 4-tal cellen waar unieke gegevens door de gebruiker moeten worden ingevoerd. Zoals nummer van de productielijn, ordernummer etc. Zodra deze zijn ingevoerd, kan de bestandsnaam worden aangemaakt, op enige andere wijze, wordt het voor ons als leidinggevende onmogelijk om de juiste bestanden naderhand terug te vinden, als wij over 3 maanden iets voor een specifieke order of dienst moeten nakijken.

@Wampier, kun je iets uitgebreider omschrijven wat je bedoeld, ik kan het niet helemaal volgen?

Vraag bij het openen van dat document om die informatie middels een Userform. Dan kan men niet anders dan het eerst invullen en opslaan voordat men verder kan.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan