Afbeelding via Skype

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaste077

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2015
Goedemiddag
Iedere x is er grote hilariteit als ik Skype met de kleinkinderen
Waarom!!! Onze gezichten (Opa & Oma ) staan op z,n kop op het scherm.
Ik heb via configuratie (camera) getracht het euvel op te lossen. Helaas.

Kan iemand mij helpen zodat ze weer niet uitgelachen.

Alvast bedankt.

mvrgr
kaste077

Onduidelijk vraag, maar daar waar ik dit meemaakte:
Niet de met generieke met Windows meegeleverde driver voor de webcam gebruiken maar een specifieke voor de webcam, bij de leverancier van de laptop te downloaden.
Overigens heb ik (zoals je begrijpt) dit probleem alleen op laptops gezien, niet op desktop computers met een aparte (USB-)webcam.

Tijs.

Dank reactie voor je snelle. Het probleemje doet zich inderdaad voor op de Laptop.

Hoe kan ik een specifieke voor de webcam, bij de leverancier van de laptop downloaden

Merk Asus windows 8.1

vrgr
kaste077

Dat is te algemeen, we moeten ook het modelnaam/type van de laptop weten, niet alleen de fabrikantnaam.
Support voor Asus apparatuur is hier te vinden, dus geef daar de modelnaam in en kijk naar drivers voor de webcam voor Windows 8 of 8.1

Tijs.

Helaas.

Goedenavond,

Helaas en denk dat ik te weinig inzicht heb.

Volgens mij ligt het aan de webcam.

Het bereft de Asuz laptop model K70 I J

Bedankt voor Uw support

vr gr. kaste077

Da's een oudje (ik heb dezelfde ;)), met een nieuw besturingssysteem erop. Er zijn dan ook alleen maar drivers voor Windows 7 (en ouder) te vinden op de support-site voor dit type laptop, maar de Windows 7 drivers werken doorgaan ook op Windows 8 (of 8.1).

Voor Windows 7/8 32-bit (wat jij waarschijnlijk hebt) zal 1 van de volgende 2 drivers de juiste zijn: Suyin of Chicony
Voor Windows 7/8 64-bit (wat jij waarschijnlijk niet hebt) zal 1 van de volgende 2 drivers de juiste zijn: Suyin of Chicony

Tijs.

Skype 2

Goedemiddag,

Hartelijk dank voor Uw reactie.
Ik heb toch wat meer advies nodig.
Bij het openen voor 32-bit suyin of chicony verschijnt het volgende

Wat wilt U doen Camera suyin

< openen
Het bestand wordt niet opgeslagen,
<Openen.
<Opslaan als

Hoe dan verder als het geopend is?

Zoals je inmiddels gemerkt hebt ben ik behoorlijk ondeskundig

vrgr kaste077

Je moet zo'n driver eerst uitpakken, via erop rechtsklikken en kiezen voor "Alles uitpakken" of via (bijv.) Winrar of 7-zip
Lijkt mij dat het genoeg is om Apparaatbeheer te starten (= devmgmt.msc ), te rechtsklikken op de camera (zal wel onder scanners en beeldapparaten staan, vermoed ik, klik anders alles open) en dan kiezen voor Stuurpgrogramma bijwerken en dan aangeven dat de driver lokaal staat en daarna bladeren naar de map waar je de driver had uitgepakt.

Het is óf een chicony óf een suyin, dus je merkt vanzelf wel welke van de 2 drivers 'gepakt' wordt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Skype 2

Helaas. Geef het op!

Eind Mei komt mijn buurman terug van vakantie en heb hem om hulp gevraagd.

Nogmaals bedankt voor je geduld.

Gr Kaste077

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan