• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afbeelding via URL invoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danielle22

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2007
Hallo allemaal,

Weet iemand of het mogelijk is in Excel 2007 om een afbeelding via een url weer te geven in een bepaalde cel?

Groetjes,

Danielle

Hallo Danielle,

Ik heb even rondgeneusd op het internet, maar ik denk niet dat dat mogelijk is.
Ik denk dat je de afbeelding gewoon even moet opslaan en plakken in de betreffende cel.

Ik denk dat je de afbeelding gewoon even moet opslaan en plakken in de betreffende cel.
Dit is zijn 2 verschillende handelingen.
- Opslaan en invoegen in het bestand
- Kopieren en plakken in het bestand
Beide zijn natuurlijk mogelijk

Of bedoel je toevallig dit? Als je deze macro uitvoert zou je de klokkenluider Snowden moeten zien vanaf de site Nu.nl
Code:
Sub Spaarie()
Sheets(1).Shapes.AddPicture "http://bin.snmmd.nl/m/m1nxhrdad35g_std320.jpg", msoFalse, msoTrue, 100, 100, 500, 600
End Sub

Bedankt voor je reactie.

Ik heb nu een browser in Excel staan die de URL (in een cel) gelijk ophaald en de afbeedling weergeeft. Alleen deze kan ik nog niet uitprinten. Als ik een beetje google kan je wel de afbeelding in de browser appart afdrukken maar niet samen met de gegeven die ook in excel staan.

Of weet iemand een mogelijkheid om dit wel te realiseren?

Groetjes,

Danielle

Hoi Spaarie,

Jah deze macro bedoel ik :thumb:

Code:
Sub Spaarie()
Sheets(1).Shapes.AddPicture "http://bin.snmmd.nl/m/m1nxhrdad35g_std320.jpg", msoFalse, msoTrue, 100, 100, 500, 600
End Sub.

Kun je in plaats van de link ook naar een cel verwijzen waar de link staat?

Groetjes,

Danielle

Ja dat kan.
Plaats de link van Snowden op je eerste tabblad in cel A1 en voer de macro uit..
Code:
Sub Spaarie()
Sheets(1).Shapes.AddPicture Sheets(1).Range("A1").Value, msoFalse, msoTrue, 100, 100, 500, 600
End Sub

Cool dit.Kan je ook de hele kolom A hiervoor gebruiken ipv alleen cel A1. En is het mogelijk om het plaatje dan op een andere plaats te plakken?

Jan,
Dat kan, maar wil je dat alle afbeeldingen geladen worden wanneer je de module uitvoert of wil je alleen een afbeelding zien wanneer je er op klikt...
En bedoel je met op een andere plaats plakken een ander tabblad of ergens in kolom F ofzo...

Start anders je eigen draadje, want je gebruikt nu iemand anders zijn draad en eentje die opgelost is en verwijs naar deze. Dan kan het niet mis gaan..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan