• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Afbeelding voettekst scherper printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sturdy85

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2009
Hallo,

In Excel 2010 heb ik een (scherpe) afbeelding in de voettekst opgenomen. Als ik het werkblad print, komt de afbeelding er vaag uit en de doorgetrokken lijnen zijn gestippelde lijnen geworden (zie Word-bestand).

Ik wil graag dat de doorgetrokken lijnen goed geprint worden.

Wie weet hier een oplossing voor of heeft hier ervaring mee?

Mvg,
Evert-Jan

Word-bestand: Bekijk bijlage Afbeelding in voettekst.docx
Excel-bestand: Bekijk bijlage Afbeelding in voettekst.xlsx

Ik denk ook dat je het bij de instellingen van je printer moet zoeken: dpi, grijstinten. Bij mij print hij in acceptabele kwaliteit uit. Voor de zekerheid voeg ik een hier gemaakt plaatje toe.

Bijlagen

• Vastleggen in volledig scherm 9-8-2012.jpg
    Vastleggen in volledig scherm 9-8-2012.jpg
    33,5 KB · Weergaven: 84
Dat dacht ik eerst ook, maar de lijnen v/d celranden zijn wel haarscherp.

Maar kennelijk kan die printer geen jpg oid aan. Plak eens een plaatje in een Wordpagina en kijk hoe die eruit komt.

Vanuit Word komt de afbeelding (bmp) er gewoon netjes uit.

gr. Evert-Jan

Evert-Jan,

Is omzetting naar een pdf even een oplossing?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Het is wel een werkende oplossing, wat ik misschien ook wel ga doen, maar dan ga ik het doel doel voorbij waarvoor deze voettekst is bedoeld, nl. het versneld invoeren van meetrapporten, waarbij er op elke pagina automatisch een blok wordt opgenomen voor de ondertekening. Ik hoef me in dit concept niet druk te maken over volle pagina's, want daar kijkt Excel zelf naar:)

Het probleem heeft inderdaad met het aantal DPI te maken. Bij de paginainstelling van Excel stond 300dpi ipv 600dpi.

Hartelijk bedankt voor al jullie reacties!

Mvg,
Evert-Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan