Afbeelding weergeven in rapport afhankelijk van waarde ja/nee veld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zandboer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 sep 2011
Ik ben sinds kort begonnen met Access 2007 en heb een formulier gemaakt waarin ik kan aanvinken als ik een afbeelding wil weergeven of niet wil weergeven (ja/nee veld).
Nu heb ik een rapport gemaakt en heb een afbeelding ingevoegd. Echter wil ik deze alleen weergeven en afdrukken als de waarde van dit ja/nee veld -1 is (dus ja). Met voorwaardelijke opmaak kun je tekst aanpassen bij bepaalde waarden; maar hoe ga je dit doen met een afbeelding?
Dus veld=0 geen afbeelding afdrukken in rapport
veld=-1 wel afbeelding afdrukken in rapport

En wil je daar hetzelfde rapport voor gebruiken?

Het ja/nee veld wordt vanuit een formulier gezet in een tabel. Het rapport is altijd 1 a4 pagina waarbij de afbeelding afhankelijk van dit veld wel of niet wordt weergegeven. Maar je doelt er op om twee rapporten te maken en afhankelijk van de waarde in het veld naar de verschillende rapporten te sturen? Ja dat is waarschijnlijk een mogelijkheid.

Ik vraag het omdat je het picture object dat je gebruikt eigenlijk zou moeten verwijderen als je een rapport zonder afbeeldingen wilt. Dat werkt dan weer niet als je een rapport wilt met afwisselende wel of niet de afbeelding, afhankelijk van het vinkje. In dat geval kun je het ook nog wel oplossen, door het picture object wel op het rapport te laten staan, en de grootte te manipuleren. Als het vinkje uit is maak je de hoogte 0cm en onzichtbaar, en anders bijvoorbeeld 5cm en zichtbaar.

Oké dat is ook een oplossing echter weet ik niet hoe je afhankelijk van een vinkje het picture object onzichtbaar kan maken in een rapport.

Met een stukje VBA op de gebeurtenis <Bij opmaken> van de rapportsectie waar de afbeelding in staat. Dus iets als:

Code:
If Me.Checkbox.Value = True Then
     Me.PictureBox.Visible=True
     Me.PictureBox.Height=100
Else
     Me.PictureBox.Visible=False
     Me.PictureBox.Height=0
End If

Dit is wel fantasie code; het gaat om het idee!

Ik wist trouwens helemaal niet dat de rapportsectie een eigen gebeurtenis had, maar het werkt en zo heb ik weer eens iets opgestoken van Access dankzij dit forum. Bedankt.

Dat is ook de bedoeling :D Mag de vraag op <Opgelost>, denk ik!

Ik blijf een foutcode krijgen
Mijn Ja/Nee heet "Plaatje" en de afbeelding heet "Logo"
Moet ik dan Plaatje.Checkbox.... etc en Logo.Picturebox gebruiken?

Hij geeft Compileerfout: Kan methode of gegevenslid niet vinden
.CheckBox

Laatst bewerkt:
Deze vraag is (al zou je dat aan de status niet zeggen) opgelost; als de aangedragen oplossing bij jou niet werkt, maak dan een eigen vraag aan. Het is niet zo netjes om een vraag van iemand anders over te nemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan