Afbeelding weergeven/niet weergeven via knop in de lint

rickvangurp

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2012
Berichten
42
Bij mijn vorige werkgever was er een functie binnen het lint om een afbeelding en tekst aan en uit te zetten. Dit was namelijk nodig omdat het soms op briefpapier werd afgedrukt en soms digitaal werd verstuurd (en dan moet het ook op briefpapier). Maar ik kom er zelf niet uit om het te maken / te vinden. Het gaat er dus om dat er bij de documenten snel die gegevens (afbeelding/tekst) aan uit gezet kunnen worden. Ook bij de toekomstige documenten.

Alvast bedankt.
 
Of daar een aparte knop voor is weet ik niet, maar ik vermoed dat het een knop met een macro was, die een instelling uit de Opties aan- of uit zette. Overigens kun je een afbeelding natuurlijk nooit aan en uit zetten; het is een statisch ding dat ook gewoon maar zijn best doet om mooi te zijn. Niets meer, en niets minder. Hooguit kun je er voor kiezen om afbeeldingen in het document weer te geven of niet.

Handmatig doe je dat dus zo:
1. Klik op <Bestand>, <Opties>
2. Klik op de groep <Geavanceerd>
3. Scroll naar beneden naar de groep <Documentinhoud weergeven>
4. Verwijder het vinkje bij <Tekeningen en tekstvakken op het scherm weergeven
5. Zet eventueel een vinkje bij <Aanduidingen voor afbeeldingen weergeven>
6. Klik op <OK>

Eventueel maak je er een macro van, of zoek je er een opdracht voor op (ik kan 'm niet vinden).

De macro die je kan gebruiken ziet er zo uit:
Code:
Sub mcrAfbeeldingenVerbergen()
    With ActiveWindow.View
        .ShowPicturePlaceHolders = Not .ShowPicturePlaceHolders
        .ShowDrawings = Not .ShowDrawings
    End With
End Sub

Deze schakelt tussen weergeven en verbergen.
 
In de bijlage heb ik de bestanden gezet wat ik bedoel. Ik wil alleen de afbeeldingen wijzigen maar dit lukt mij op een of andere manier niet.
 

Bijlagen

  • LogoSwitch beveiligd.docx
    22,5 KB · Weergaven: 1
  • LogoSwitch niet beveiligd.docx
    22,6 KB · Weergaven: 2
Nou, spectaculair :). Waar zit ik naar te kijken? Ik kom niet verder dan staren naar twee lege documenten. En dat komt ook compleet overeen met de grootte. Kortom: nu graag met de juiste documenten.
 
Het gaat om de macro/vba die erin zit. Er is ook dan het tabblad invoegtoepassing bijgekomen in het lint
 
Ik zie ook geen macro's in beide bestanden. Kan ook niet, want beide documenten zijn docx, en geen docm.
 
Sorry inderdaad was verkeerd opgeslagen. Bij deze.
 

Bijlagen

  • LogoSwitch beveiligd.docm
    283,8 KB · Weergaven: 1
  • LogoSwitch niet beveiligd.docm
    20,4 KB · Weergaven: 1
Ik heb weer gekeken, maar ik zie nog steeds lege documenten zonder macro's en afbeeldingen. Wat zou ik moeten zien volgens jou?
 
Terug
Bovenaan Onderaan