Afbeelding zoeken en plaatsen in Word dmv commandbutton

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanderc

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2009
Hallo iedereen,

Ik heb denk ik een eenvoudige vraag echter krijg ik het zelf niet gevonden en/of gemaakt. Ik wil graag in mijn word document een commandbutton gebruiken waarmee ik een afbeelding kan selecteren. na het selecteren moet deze afbeelding ingevoegd worden in een bepaald kader. Of op een vaste plaats in het Word document. tevens dienst het formaat aangepast te worden naar een vooraf ingesteld formaat.

wie kan me helpen met de VBA code / macro. ik heb een test bestandje toegevoegd om mijn vraag te verduidelijken.

Hopelijk kan iemand mij helpen. alvast bedankt.

Bijlagen

Git nie met een .docx bestand.
of gebruik het veld {includepicture }

Laatst bewerkt:
Beste SNB

het mag van mij ook een ander bestandstype worden. bijvoorbeeld een word sjabloon

kan het dan wel?

Ik weet niet precies wat u bedoeld met velden en hoe ik deze dan kan koppelen aan mijn commandbutton. En vraag me af of ik dan ook nog opmaak voorwaarde kan meegeven aan de afbeelding. Zou u me iets verder kunnen helpen met een uitgebreidere uitleg. Alvast dank

Waarom wil je het überhaupt programmeren? Wat is daar het voordeel van? Ik zie 'm hier niet.

Waarom wil je het überhaupt programmeren? Wat is daar het voordeel van? Ik zie 'm hier niet.

Beste, ik wil dit programmeren omdat het uiteindelijke document een sjabloon is waarin de gebruiker beperkt is in zijn handelingen. er staan 3 van deze kaders langs elkaar waarin dus drie individuele foto's geladen moeten worden. deze afbeeldingen worden dan ook direct op maat en op de juiste plaats geplaatst. ik wil voorkomen dat de gebruiker zelf moet uitzoeken hoe hij de foto moet plaatsen en deze op maat in het kader krijgt. Hopelijk heb ik het zo een beetje duidelijk uitgelegd.

Heb je wel eens een macro opgenomen ?
Heb je wel eens een afbeeling in een Wiord-document gezet ?

Hoi snb,

Ik heb wel eens een afbeelding geplaatst doormiddel van 'afbeelding invoegen' ja. Een macro opnemen is tot op heden niet gelukt. heb wel al een poging gedaan maar is nog niet gelukt.

Dan weet je natuurlijk al dat er 3 manieren zijn om een afbeelding in een Word document te zetten (zie de knop 'invoegen' als je een afbeeldingbestand hebt geselecteerd).

beste snb,

Ik snap uw antwoord niet (helemaal). ik kan inderdaad een afbeelding op drie manieren invoegen (invoegen, bestand koppelen, invoegen en koppelen). Maar wat kan ik daar mee dan? Ik heb zojuist geprobeerd om een afbeelding in te voegen met 'Macro opnemen' opzich lukt dat. Maar is niet wat ik zoek. ik wil geen standaard afbeelding kiezen maar een vrije keuze hebben in welke afbeelding ik toevoeg. verder lukt het mij niet om tijdens het opnemen ook de opmaak en plaatsing van de afbeelding mee te nemen in de macro.

hulp is dus nog steeds gewenst. alvast bedankt.

Je bent vermoedelijk nog niet veel verder gekomen, anders had je dat wel vermeld. En ik snap nog steeds niet waarom je het zou programmeren. Nog afgezien van het feit dat ook nog niet echt heb nagedacht over het gegeven dat de ene foto staand kan zijn, en een ander liggend. De makkelijkste oplossing, zonder moeilijk programmeren, is nog steeds de standaard optie gebruiken om een afbeelding in te voegen. Dan heb je immers je dialoogvenster waarmee je kunt zoeken in de afbeeldingen. Als je die afbeelding in een tabel zet, dan ben je ook gelijk 'verlost' van het feit dat de afbeeldingen van afmeting kunnen verschillen. Simpel: zet de afmetingen van de cel vast en je hebt nergens last meer van. En je hoeft niks te programmeren.

Omdat ik de beroerdste niet ben, een voorbeeldje :).

Bijlagen

Beste AccessGuru,

Ik was inderdaad niet verder gekomen. ik heb je bijgevoegde bestand bekeken maar ik zie niks geprogrammeerd? of ligt dit aan mij? ik zie alleen een foto in het bestand toegevoegd. als ik op de knop druk gebeurt er niks in ieder geval.

Hoor graag wat ik verkeerd doe. alvast bedankt

ik heb je bijgevoegde bestand bekeken maar ik zie niks geprogrammeerd?
Heb je mijn berichtje wel helemaal gelezen?
En je hoeft niks te programmeren.
Je hoeft dus niks te programmeren. Je kunt op de normale wijze de afbeelding vervangen. Daar helpt een macro helemaal niet bij; het wordt niet gemakkelijker (je moet nog steeds hetzelfde bladervenster gebruiken), het wordt niet sneller (zie vorige opmerking) en het wordt niet veiliger. Kortom: leg eens uit wat het nut is van de door jou gewenste macro?

Hoi AccessGuru,

Ik had je bericht wel helemaal gelezen alleen niet goed begrepen dus. ik dacht dat je ondanks dat je het nut ervan niet inzag toch iets had gemaakt wat werkte maar dat bleek niet zo te zijn.

de voornaamste reden waarom ik dit zo graag zou willen programmeren is dat het originele bestand dermate beveiligd dat de gebruiker geen keuze heeft om gebruik te maken van tabbladen en figuur invoegen. En kan alleen op de voorgeprogrammeerde knop drukken om afbeelding 1 in vak 1 in te voegen. De tweede reden is waarom ik zit zou willen is dat er 3 van deze vensters langs elkaar staan. door hiervoor ook drie knoppen te programmeren is het lekker duidelijk hoe ik een afbeelding in het bijbehorende venster geplaatst kan krijgen. Ik hoef dan dus ook geen enkele gebruiker uit te leggen hoe dit sjabloon werkt en hoe je een afbeelding in moet voegen. extra fijn toch?

hopelijk kan je me toch helpen ook al zou jij het mogelijk zo nooit maken. Ik had voorheen dit sjabloon werkend op deze manier in Excel. helaas krijg ik die VBA code niet aangepast naar Word anders had ik het zelf ook gekund.

nogmaals dank voor je tijd

Dus alleen een slimmerik kan je helpen?! Is er geen mogelijkheid om via AutoVorm opmaken > kleuren en lijnen > Opvuleffecten > Afbeelding > Afbeelding selecteren... etc?
Wat mij opvalt is dat er de laatste tijd steeds meer mensen op het forum denken dat alles automatisch gaat of kan gaan. Zal wel door de mobiele telefoon komen waar mensen constant op zitten te kijken.;)

Hoi Senso,

Dankjewel voor je reactie. Een slimmerik, in ieder geval iemand die meer ervaring heeft met VBA en Macro's kan mij helpen hopelijk. Zoals in de eerdere berichten aangegeven is het de gebruiker niet toegestaan om gebruik te maken van de menu en taakbalk dus vandaar dat ik dit wil automatiseren en de VBA wil wegschrijven onder een knop die de gebruiker kan aanklikken. Het is geen gedachten dat dit maar moet kunnen of dat alles maar geautomatiseerd moet worden. Maar ik had voorheen dit document in Excel gemaakt en had ik dit ook mooi werkend. Alleen ben ik nu op zoek naar het stukje VBA die dit in Word voor elkaar kan krijgen. Zodoende hoef ik de gebruiker niet opnieuw iets uit te leggen en zien ze nauwelijks verschil.

Hopelijk kan jij me helpen.

Ik kan je niet helpen. Geen verstand van vba. Snb en AccessGuru zijn niet de eersten de besten. Mogelijk zou OctaFish kunnen helpen, maar die heb ik een tijdje niet gezien op het forum. Wellicht kun je het Excel-document eens plaatsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan