Afbeeldingen blijven achterwege

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb je de
lvbook.class
wel geupload, krijg errorpage als ik dit invoer in de browser.
Java Applet not loaded komt onder in taakbalk.

Hello peter

ik heb in de Head de regel geplaatst mbt BASE; in deze regel heb ik de map met afbeeldingen van mijn sitestructuur geplaatst, of is dat verkeerd?

Ik heb ook de illustraties verkleind naar 320/240 zodat ze zeker in het kader kunnen van 800/320.

Ik heb ook de coderegels voor de afbeeldingen aangepast en toch..., jawel: er verschijnen geen afbeeldingen.
Ik begin nu toch stilaan de moed te laten zakken hoor.
Volledigheidshalve verwijs ik nog eens naar de sitepagina waarop de code kan geverifieerd worden: http://users.skynet.be/vedekaatjes/fotoalbum30.htm.

Hopelijk mag ik een eeuwige optimist blijven.

Groetjes van nIh1IlO

Waar is http://users.skynet.be/vedekaatjes/lvbook.class ?!

Het .class bestand accepteerd geen / in het adres! Gewoon alles in dezelfde map zetten.

Vr.Gr. Egel.

Vroeger kon ik wel class files invoeren in de adresbalk, en werd het gedownload.
Maar vermits ik de melding krijg dat de class file niet gevonden kan worden vermoed ik dat deze er niet is.
Er verschijnt ook geen java symbool bij inladen, terwijl dit wel op de www.mtsu.edu/
site gebeurt.

We wachten af.....

Volledigheidshalve verwijs ik nog eens naar de sitepagina waarop de code kan geverifieerd worden:

Nou, ik ga daar niet meer kijken, iedere keer slaat mijn browser vast en moet ik alles afsluiten.
Inladen duurt ook een eeeeeeeeeeeeuwigheid.

Werkt het lokaal wel?

Zet gewoon een nieuwe testmap op.
Pagina erin classfile erin en ook de plaatjes,
dus plaatjes niet in andere map.
Kijk nu of het lokaal EN op je site werkt.

Beste meedenkers

mijn haren worden alsmaar grijzer want nog steeds geen afbeeldingen te zien.

Ik heb lvbook.class geüploadet in de root directory van de site.
Ook de verkleinde afbeeldingen zijn geüploadet in de directory zoals vermeld bij de twee lijnen image 1 en image 2.

Ik weet niet wat ik nog meer moet doen, behalve hopen wellicht op een mirakel.
Ik probeer alle suggesties nauwkeurig op te volgen en toch lukt het mij niet.

Dit is de betreffende pagina: http://users.skynet.be/vedekaatjes/fotoalbum30.htm.

Ik dank jullie in ieder geval reeds van harte voor het altijd blijven meezoeken naar een oplossing, en ik ben ervan overtuigd dat jullie ook zullen slagen. Misschien ligt het aan een detail die mij ontgaat. Ik blijf duimen.

Vriendelijke groeten

nIh1IlO

Hello peter

sorry, wellicht hebben onze laatste berichten elkaar gekruist.
Ik heb inderdaad een testmap gemaakt met 2 verkleinde afbeeldingen, lvbook.class en de pagina fotoalbum30.htm (zie bijgevoegde afbeelding als bewijs).

Ik heb op de pagina hopelijk alle suggesties en opmerkingen proberen te vatten en/of in te voeren.
Resultaat: nog steeds negatief.

Als ik de pagina lokaal wil bekijken, zowel met IE als met FF, verschijnt onderaan telkens volgend bericht:
Applet http://users.skynet.be/vedekaatjes/testmap/lvbook.class notinited

Wat doe ik toch verkeerd? ik heb de indruk dat het iets met Java te maken heeft. Ik zie nochtans dat er een poging wordt ondernomen om het bestand te laden, doch telkens weer die melding in de werkbalk onderaan.

Vriendelijke groeten

nIh1IlO

Bijlagen

• testmapinhoud.jpg
    testmapinhoud.jpg
    7,2 KB · Weergaven: 13
Tja, waar ligt het dan aan?

Ik heb een komplete nieuwe map gemaakt, het werkt.
Je plaatjes hebben en nummer Image#,
na de plaatjesnaam komt een 'komma' , ik dacht eerst dat het een 'punt' was.
Dan komt de tekst.
Zie bijlage.
Zet deze in een nieuwe map.
Alles zit erin.

Bijlagen

Hello peter vazed :D :thumb:

eindelijk kan ik het goede nieuws melden dat de fotoalbum werkt.
Ik ben vetrokken van je laatste (zip)voorbeeld en heb stelselmatig alles naar mijn wensen aangepast.
Ik wil toch ter verduidelijking nog even enkele puntjes recapituleren:
  1. de lijn <BASE HREF="naar mijn C:\maptest\"> is niet nodig (werd ook niet gebruikt in jouw voorbeeld);
  2. het is wel vereist dat het .htm(l) bestand in dezelfde directory staat als het bestand lvbook.class;
  3. het is niet vereist dat de afbeeldingen in diezelfde directoy staan;
  4. afhankelijk van waar ze staan moet ernaar gerefereerd worden, bijvoorbeeld als volgt als de directory met de afbeeldingen onder de rootdirectory staat van de site:
    ./afbeeldingen/subdirectory/afbeelding1.jpg,Tekst voor afbeelding 1";
  5. men mag niet vergeten de afbeeldingen te "resizen" naar een maat die past in het kader van het album;
  6. als er afbeeldingen zijn van verschillend formaat (bijvoorbeeld liggende en staande foto's), dan is het best een afzonderlijke pagina te maken met een link van de ene pagina naar de andere pagina;
  7. de aanhouder wint!

Beste peter, ik was een koppige wroeter die per se resultaat wilde bekomen en dit heb ik bereikt dankzij jouw niet-aflatende steun; jij was m.i. evenzeer gebeten door het probleem dat deze steunzoeker.
Van harte bedankt en nog veel suc6 in je hulpverleningstaak!

Met vriendelijke en welgemeende groeten

nIh1IlO

Hiephoi :thumb:

<BASE HREF=" is alleen nodig indien je verwijst naar een andere site.
Vandaar dat dit in google-cache ook was ingevoerd.

Een applet is een apart geval.
En het zoeken kan lang duren indien het niet werkt.

Hebben we toch weer wat geleerd :)

:mad:

Hello peter

alweer bedankt voor deze interessante tip!

Vriendelijke groeten

nIh1IlO

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan